• 81anna

Olust inför IVF

För ett par månader sedan såg jag fram emot IVF, vi har ju förstått efter 2 år att vi inte kan få barn själv, detta var vår chans. Men nu när det bara är några veckor kvar så får jag en olustkänsla, känns som om detta är vägen till ett definitivt besked att vi inte kan få barn. De kallar det för oförklarlig barnlöshet, men det måste finnas något fel, varför har vi inte lyckats , vi har prickat in varje ägglossning, mannens spermier är på topp och min mens fungerar som en klocka. Redan innan IVF börjar jag tänka på adoption och vänja mig vid den tanken. Jag vet inte om det är normalt att ha en sån här svacka innan IVF. Varför skulle vi lyckas nu om vi inte lyckats innan? Jag beundrar alla som genomgått dessa behandlingar flera gånger, hört om de som gjort upp mot 9 st behandlingar, jisses modigt. Vi har bestämt oss för att genomgå våra 3 försök sen får det vara nog. Jag hoppas innerst inne att vi kommer att lyckas, men något säger mig innerst inne att det kommer inte att bli så. Usch vad deppigt det blev, inte meningen men jag kände att jag behövde skriva av mig lite. Finns det flera som känner som mig?

• Svar på tråden Olust inför IVF
  • 81anna

Tack för era tröstande ord. Hoppas det bara är nerverna som gör att jag tänker så här. Det är som du säger hoppsanhejsan att det blir så definitivt att man behöver hjälp och tänk om hjälpen inte fungerar då är det liksom kört. Hoppas vi får tillbaka glöden när vi väl kommer in i IVF-världen.

• 81anna

Hej Kutterduvan!
    Jag kan tänka mig att det är mycket att bearbeta när man väl genomgår behandlingen. Vad avgjorde att ni skulle genomgå korta metoden? Vi ska på informationsmöte nästa vecka.
    Gick det bra för dina ägg under äggplockningen och befruktningen? Håller tummarna för er idag och tiden framöver, lycka till och kram på dig.

• 81anna

Tack för lyckoönskningarna Jinx2. Kul att höra solskenshistorier. Jag har inte sett någon här på FL som känner som jag de flera ser fram emot det och förhoppningarna är i topp, känns nästan bra att det inte bara är jag som har tvivel och olust inför det hela.
    Vilket försök lyckades ni på?

Tack för tipset Kutteduvan, jag ska skriva ner alla frågor jag får på informationsmötet och ställa dem till läkare på läkarbesöket.

• 81anna

Ingen fara Jinx2 det är inte lätt att hålla koll på alla, jag har nog inte uppdaterat min presentation och jag har fyllt 28 år, tänk jag var 25 när vi började (skulle fylla 26 år 3 månader efter vi började). Vi satt och funderade idag och kom fram till om vi lyckats första gången så hade vi planerat syskon till vårt barn, jisses vad tiden går snabbt. Känns bra att vi ändå är så unga. Tack för lyckoönskningarna.

• 81anna

Tack för att ni har tagit er tid att svara här. Vi ska på första läkarbesöket i nästa vecka, vi får se vad jag tycker efter det men lite spännande tycker vi nog att det är.
    Kram på er.

• 81anna

Det verkar inte riktigt vara vår tur. Först fick vi vänta 3 extra månader för jag saknade en vaccination och nu fick vi reda på att vi får vänta till augusti för start av behandling p g a att vi inte fick plats innan semestrarna. Vi har haft en himla otur hela vägen, kanske inte meningen att vi ska genomgå detta? Vill naturen ha en chans till att ordna det till oss? Man får i alla fall vara tacksam att man har en så underbar man som peppar en och försöker få en att tänka positivt och så klart alla på FL som man kan skriva av sig till.

Svar på tråden Olust inför IVF