Inlägg från: Tant Green |Visa alla inlägg
  • Tant Green

Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)

Ja, jag såg att min rad var fel i listan också, men jag ska ändå väga mig på tisdag igen så jag väntar med att uppdatera mig till dess.

• Tant Green

*Evangeline: Startvikt 87.1 kg /Veckans:-1/Tot:-1/Nu 86.1/- Målvikt 70 kg

*Tudde: Startvikt: 81,9 kg / Veckans: -1,8 / Tot: 9,3 kg / Nu:72,5 / Målvikt 60 kg

*lilla hej: Startvikt 91 kg /Veckans: -0,2 kg /Tot: 12,7 kg /Nu: 78,3 kg - Målvikt 61 kg-

*blekinge: Startvikt 99 kg - Målvikt 79 kg

*Humlansbebis: Startvikt 71 kg /Veckans: -0,7kg /Tot: -0,7kg/Målvikt 62kg

*Villemol : Startvikt 79 kg - målvikt 65

*Sudd: Startvikt 88,7 kg / Veckans: -1,5 / Tot: -5,2 / Nu: 83,5 / Målvikt 64 kg

*Skruttis1979:Start:71,4 kg/Veckans:- 1,8 kg /Tot: -1,8 kg/Nu: 69,6 kg/Mål:60 kg/

*HKK: Startvikt 80,5kg/Veckans: -1kg/Tot: -1,8kg/Nu 78,7kg/Mål 70kg

Idag gick det bättre! -1,5 kg. Det var nog som jag misstänkte förra veckan när det bara var -0,4 att jag hade samlat mycket vatten i kroppen så jag fick en hel del "gratis" den här veckan istället. För jag har definitivt inte varit mer skötsam den här veckan än den förra

• Tant Green

johannaerika, jag har två motionshäften (har dubbelt av allt eftersom jag gick förra våren också ), om du inboxar din adress kan jag skicka ett.

• Tant Green
    Evangeline72 skrev 2009-05-03 19:08:11 följande:
    Snälla peppa mig!
    Fundera på varför du vill gå ner 10 kg till semestern. Alltså det är klart man vill... men mer specifikt, vad är det du ser framför dig? Snygg i bikinin eller något annat? Jag tycker det går lättare om man har ett riktigt specifikt mål som man verkligen jättejättemycket vill nå.

Själv motiverar jag mig varje dag av att jag måste komma i förra årets sommarkläder för jag har varken råd eller lust att köpa allt nytt i en större storlek Så jag bara MÅSTE gå ner ca 5 kg till innan det blir så varmt att jag inte längre står ut i jeans och långärmade tröjor. Och när jag kommit dit får jag hitta nya mål...
  • Tant Green

HKK, jag förstår hur du känner för en våg Jag smygvägde mig hemma både lördag och söndag morgon, och trots att jag skött mig hela veckan så hade jag ökat 1 kg på 1 dygn Himla tur att jag inte hade vägningsdag igår...

Jag ska egentligen väga mig i morgon, men dottern är sjuk och jag ska vara hemma så jag kommer nog inte iväg till VV. Det blev ingen motion idag och knappast någon i morgon heller. Hoppas hon är frisk på onsdag så jag åtminstone får ta en promenad till jobbet.

• Tant Green

Idag kom jag inte iväg till VV för dottern var sjuk, men jag vägde mig hemma och det brukar visa ungefär lika som VV så jag skriver in den vikten också får jag väl justera nästa vecka.

Den här veckan blir tuffare... i morgon fyller min man år och vi ska gå ut och äta och på fredag ska jag på konferens med övernattning. Suck!

*Evangeline: Startvikt 87.1 kg /Veckans:-0.2/Tot:-1.2/Nu 85.9/- Målvikt 70 kg

*Tudde: Startvikt: 81,9 kg / Veckans: -0,1 / Tot: 9,4 kg / Nu:72,4 / Målvikt 60 kg

*lilla hej: Startvikt 91 kg /Veckans: -0,2 kg /Tot: 12,7 kg /Nu: 78,3 kg - Målvikt 61 kg-

*Humlansbebis: Startvikt 71 kg /Veckans: -0,8kg /Tot: -1,5kg/Nu: 69,5kg/ Målvikt 62kg.

*Sudd: Startvikt 88,7 kg / Veckans: -0,9 / Tot: -6,1 / Nu: 82,6 / Målvikt 64 kg

*Skruttis1979:Start:71,4 kg/Veckans:-0,7 kg /Tot:-2,5 kg/Nu:68,9 kg/Mål:60 kg

*HKK: Startvikt 80,5kg/Veckans: +0,5kg/Tot: -1,3kg/Nu 79,2kg/Mål 70kg

*Johannaerika: Startvikt 72.3 kg /Mål 62kg

*Kopparkruka: Startvikt 87,1 kg / Målvikt 72 kg

*KEL08: Startvikt:78,1kg/ Tot:5,1kg/ Nu:73 / Målvikt: 58-60kg

• Tant Green

red rose 06 skrev 2009-05-07 16:06:01 följande:

hej , jag funderar på att börja viktväktarna, funkar det???käns ju inte så nä man får åta allt! hur mycket gå ni ner i veckan?
    Man äter allt men inte alltid Och inte hur mycket som helst förstås. I snitt brukar jag gå ner nästan 1 kg i veckan, mer i början (om man har mycket att gå ner) och mindre mot slutet.

Jag tycker det funkar jättebra med viktväktarna, just för att man får äta allt så man behöver inte bli hysteriskt sugen på något, och man klarar av att vara social och äta tillsammans med andra. Det håller i längden liksom, till skillnad mot speciella dieter där vissa saker är förbjudna.
  • Tant Green

Phuu... det har varit en hemsk vecka, med min mans födelsedag och igår en heldagskonferens med övernattning och massor av gott att äta och dricka Men jag har ätit och druckit och njutit... och i morgon börjar allvaret igen (fram till 25 maj då det börjar en till så där svår vecka )

• Tant Green

*Evangeline: Startvikt 87.1 kg /Veckans:-0.2/Tot:-1.2/Nu 85.9/- Målvikt 70 kg

*Tudde: Startvikt: 81,9 kg / Veckans: -1,2 / Tot: -10,6 kg / Nu:71,2 / Målvikt 60 kg

*lilla hej:Startvikt 91 kg /Veckans: -1,6 kg/Tot: 14,2 kg/Nu: 76,8 kg-Målvikt 61 kg-

*Humlansbebis: Startvikt 71 kg /Veckans: -0,2kg /Tot: -1,7kg/Nu: 69,3kg/ Målvikt 62kg.

*Sudd: Startvikt 88,7 kg / Veckans: -0,2 / Tot: -6,3 / Nu: 82,4 / Målvikt 64 kg

*Skruttis1979:Start:71,4 kg/Veckans:-0,5 kg/Tot:-3,0 kg/Nu:68,4 kg/Mål:60 kg

*HKK: Startvikt 80,5kg/Veckans: -0,6kg/Tot: -1,9kg/Nu 78,6kg/Mål 70kg

*Johannaerika: Startvikt 72.3 kg /Mål 62kg

*KEL08: Startvikt:78,1kg/ Tot:4,9kg/ Nu:73,7 / Målvikt: 58-60kg

*Området: Startvikt:81,3 kr/ Tot:4,8 kg/ Veckans: -0,6kg Nu:76,5 kg/ Målvikt: 60 kg

*SessanSessan: Startvikt:82,2 kg/ Målvikt: 61 kg

Bra jobbat, Lilla hej!!

Här var det en väldigt blygsam minskning, men jag är väldigt tacksam för det, det kunde lika gärna varit ett + efter den här hemska (men roliga!) veckan

Området, det låter som en väldigt svår uppgift att sluta röka och gå ner i vikt samtidigt! Jag blir verkligen jätteimponerad om du klarar det, men har full förståelse om du måste välja att fokusera på en sak i taget.

• Tant Green

Är det fler som är månadsmedlemmar? Det är så lustigt det där meddelandet man får när man har skrivit in sin vikt... "Du kanske minskar i vikt lite väl snabbt... vi ser att du har gått ner mer än 1 kg i snitt per vecka under de senaste tre veckorna" Men jag har gått ner 1,5, 0,9 och 0,2 de senaste veckorna, det kan ju omöjligt bli mer än 1 kg i snitt per vecka

• Tant Green

Evangeline72, -1 kg är ju jättebra! Om du går på möten och går ner mer än 1 kg i veckan så kommer du bara få skäll

• Tant Green
    Humlansbebis skrev 2009-05-15 09:28:47 följande:
    Någon av er som har reflekterat över kring viktnedgång under veckan då man har mens? Har ett visst minne av att min mamma, som är en gammal VV-räv, sa att hon samlade på sig en massa vätska under den veckan och att hon brukade stå helt stilla alternativt uppåt i vikt då....
    Jag tror det är ganska vanligt, men själv verkar jag samla vätska när jag har ägglossning, då kan jag stå still eller till och med gå upp, också har jag tappat det veckan efter.
  • Tant Green

Oj, bra jobbat Skruttis1979!! Ibland är de bra att ha, sambosarna....

• Tant Green

lilla hej skrev 2009-05-18 21:32:58 följande:

0,4 kvar till min inskrivningsvikt o magen är ändå större än jag var då
    Två veckor efter att min dotter fötts vägde jag 3 kilo mindre än innan jag blev gravid, men jag var ändå låååångt ifrån att kunna få på mig mina gamla jeans Allting omfördelar sig ju liksom på kroppen efter graviditeter På de flesta av oss i alla fall...
  • Tant Green

*Evangeline: Startvikt 87.1 kg /Veckans:-1/Tot:-2.2/Nu 84.9/- Målvikt 70 kg

*Tudde: Startvikt: 81,9 kg / Veckans: -0,4 / Tot: -11,0 kg / Nu:70,8 / Målvikt 60 kg

*lilla hej:Startvikt 91 kg /Veckans: -0,4 kg/Tot: 14,6 kg/Nu: 76,4 kg-Målvikt 61 kg-

*Humlansbebis: Startvikt 71 kg /Veckans: -0,5kg /Tot: -2,2kg/Nu: 68,8kg/ Målvikt 62kg.

*Sudd: Startvikt 88,7 kg / Veckans: -0,6 / Tot: -6,9 / Nu: 81,8 / Målvikt 64 kg

*Skruttis1979:Start:71,4 kg/Veckans:-1,8 kg/Tot:-3,0 kg/Nu:66,6 kg/Mål:60 kg

*HKK: Startvikt 80,5kg/Veckans: -1,3kg/Tot: -3,2kg/Nu 77,3kg/Mål 70kg

*Johannaerika: Startvikt 72.3 kg /-1,1kg/Nu:71,2kg/Mål 62kg

*KEL08: Startvikt:78,1kg/ Tot:6,1kg/ Veckans: -1,7kg! Nu:72 / Målvikt: 58-60kg

*Området: Startvikt:81,3 kr/ Tot:7,1 kg/ Veckans: -1,0kg Nu:75,5 kg/ Målvikt: 60 kg

-0,6 den här veckan får jag väl vara nöjd med, det har gått hyfsat bra. Men de kommande två veckorna blir den riktigt utmaningen... Förutom att jag ska ut och käka middag på stan 4 gånger ska jag till Göteborg ett par dagar, till Köpenhamn en helg och däremellan ska jag fylla 40 år Om jag står på +/- 0 när jag väger mig igen om 2 veckor så är jag vääääldigt nöjd!

• Tant Green
    johannaerika skrev 2009-05-19 14:03:13 följande:
    Väger ni er vid samma tidpunkt en gång i veckan? (t ex direkt på morgonen, efter toalett men innan frukost?) är det viktigt att man väger sig vid samma tidpunkt?
    Jag går också på möten och väger mig samma dag och tid. Nu går jag på ett lunchpass och väger mig innan jag äter lunch, och det är ju stor skillnad mot förut när jag gick kl.18.30 och precis hade ätit middag.
  • Tant Green
    hopee skrev 2009-05-25 18:33:16 följande:
    Hallå! Har varit med i viktväktarna förut och gått ner. Nu på senare tid är jag egentligen mer för tex GI, men har börjat fundera på vv igen för jg vill verkligen gå ner i vikt!Men måste fråga: Är det fortfarande mycket light-produkter som gäller där? för det är det jag inte gillar...
    Det är ju färre points i light-produkter, men eftersom man väljer själv kan man ju välja att använda sina points till icke-light-produkter och istället äta en mindre mängd (kanske mer grönsaker för att bli mätt istället). Jag har inte uppfattat det som att light-produkter "förespråkas", utan bara att man gör sina egna val.
  • Tant Green

Tänkte bara tala om att jag lever och inte har gett upp Jag har bara haft mina festarveckor nu (fyllde 40 vilket innebar både flera fester och resor och annat kul som var värt vartenda kilo jag gått upp ) men nu är jag tillbaks i vardagen och ska vara skötsam igen. På tisdag kan jag inte gå och väga mig, men nästa tisdag (efter 4 veckor) ska jag tillbaks till VV och siktar på +/-0 på vågen den dagen.

• Tant Green

Snyft! Min VV-grupp stänger från nästa vecka pga för få medlemmar Den förra gruppen jag gick i stängde också, och då tänkte jag att jag skulle klara det på egen hand.... hehe... det slutade ju med att jag gick upp 11 av de 16 kilo jag gått ner Så den här gången måste jag hitta en ny grupp, det finns ju visserligen massor här i Stockholm men jag vill ha en bra tid som jag kan gå på i stort sett varje vecka, och max 30 minuter bort... får sätta igång att leta lite!

• Tant Green

*Evangeline: Startvikt 87.1 kg /Veckans:-1/Tot:-2.2/Nu 84.9/- Målvikt 70 kg

*Tudde: Startvikt: 81,9 kg / Veckans: -0,4 / Tot: -11,0 kg / Nu:70,8 / Målvikt 60 kg

*lilla hej:Startvikt 91 kg /Veckans: -0,4 kg/Tot: 14,6 kg/Nu: 76,4 kg-Målvikt 61 kg-

*Humlansbebis: Startvikt 71 kg /Veckans: -0,5kg /Tot: -2,2kg/Nu: 68,8kg/ Målvikt 62kg.

*Sudd: Startvikt 88,7 kg / Veckans: +1,2 / Tot: -5,7 / Nu: 83,0 / Målvikt 64 kg

*Skruttis1979:Start:71,4 kg/Veckans:0,2 kg/Tot:-5,2 kg/Nu:66,2 kg/Mål:60kg

*HKK: Startvikt 80,5kg/Veckans: -0,7kg/Tot: -3,5kg/Nu 77kg/Mål 70kg

*Johannaerika: Startvikt 72.3 kg /-2,3kg/Nu:70kg/Mål 62kg

*KEL08: Startvikt:78,1kg/ Tot:7,6kg/ Veckans: -2,1kg Nu:70,5 / Målvikt: 58-60kg

*Området: Startvikt:81,3 kr/ Tot:7,1 kg/ Veckans: -1,0kg Nu:75,5 kg/ Målvikt: 60 kg

Oj, häftigt KEL08!! Grattis!

Själv är jag faktiskt också rätt nöjd trots ett rejält plus, trodde det skulle vara betydligt värre efter 3 veckors festande Dessutom vägde jag mig direkt efter middagen idag, istället för innan lunch som jag brukar.

Jag hittade en ny grupp som jag tror kommer funka bra, visserligen verkade konsultenten rätt trist och oinspirerande, men bra tid och plats så jag kan gå och styrketräna på F&S efteråt när jag ändå är ute.

Svar på tråden Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)