Inlägg från: Tant Green |Visa alla inlägg
  • Tant Green

Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)

Jag började på VV förra veckan så jag har hunnit väga mig en gång. Förra våren gick jag ner 16 kg med VV, sen dess har jag gått upp *hrmmmm*11 kg igen ... men när jag hade gått ner så slängde jag alla kläder som var för stora och köpte nya lagom stora vår/sommarkläder som jag nu förstås inte kommer i Alltså måste jag gå ner minst 10 innan det blir så varmt att jag svettas ihjäl i mina vinterkläder

Just nu är mitt problem att jag dras med en envis förkylning sedan snart 5 veckor så jag orkar inte röra mig något. Annars föredrar jag att äta mycket och motionera mycket, framför att "banta". Men vilken vecka som helst nu ska jag väl bli frisk...

*Evangeline: Startvikt 87.1 kg - Målvikt 70 kg -

*Tudde: Startvikt: 81,9 kg / Veckans: -0,1 / Tot:7,5 kg / Nu:74,3 / Målvikt 60 kg

*lilla hej: Startvikt 79,2 kg - Målvikt 61 kg-

*blekinge: Startvikt 99 kg - Målvikt 79 kg

*Humlansbebis

*Mathea: Startvikt 85 kg - Målvikt 65 kg

*Villemol : Startvikt 79 kg - målvikt 65

* Sudd: Startvikt 88,7 kg / Veckans: -3,3 / Tot: -3,3 / Nu: 85,4 / Målvikt 64 kg

• Tant Green
    Tudde skrev 2009-04-17 13:35:55 följande:
    Men gud vad härligt med minus 3,3 första veckan!! Grattis! Keep up the good work!
    Tack, visst är det mest vatten som försvinner i början, men det är ju ändå bra för motivationen att se något resultat direkt. Sen blir det jobbigare

Humlansbebis, hoppas du får kul! När jag hamnar i sådana situationer brukar jag fundera på vad jag tycker absolut bäst om (gräddsåsen? vinet? efterrätten? ) och ta av det (i rimlig mängd) och njuuuuta. Sen försöker jag istället avstå från (eller minska på) sånt som jag inte tycker är lika oemotståndligt...
  • Tant Green

Här har det varit bra, matmässigt alltså, men jag känner mig fortfarande inte frisk nog för någon motion, men i morgon tänkte jag ta en promenad åtminstone.

I morgon blir det värre, då ska vi på fotboll vilket brukar betyda middag på någon slabbig kvarterskrog där man får vara tacksam om de har 1 rätt som serveras utan pommes frites Också minst 1 öl till det förstås... Men jag ska ta något lätt till lunch, så ordnar det sig nog. På tisdag är det vägning.

Lilla hej, vilken skräckis att ha 2 tårtor i kylen Ge dem till en granne kanske? Hoppas dottern mår bättre i alla fall!

• Tant Green
    Skruttis1979 skrev 2009-04-20 10:21:24 följande:
    har ni alla olika väg-dagar och uppdaterar listan lite då och då, eller är det ex. måndagar som gäller för alla??
    Jag antar att det är lite olika. Jag uppdaterar på tisdagar när jag har varit på VV. Även om jag smygväger mig under veckan så är det ju VV-vågen som är den officiella...

Jag är inte helt frisk ännu och jobbar hemifrån idag, funderar på att ta en tur med cykeln när jag tar lunchpaus, jag gjorde det i onsdags (cyklade så fort jag bara orkade i 40 minuter) och efter det bröt min förkylning ut igen med full kraft så det kanske är ett bra test och se om kroppen håller den här gången
  • Tant Green

*Evangeline: Startvikt 87.1 kg - Målvikt 70 kg -

*Tudde: Startvikt: 81,9 kg / Veckans: -0,1 / Tot:7,5 kg / Nu:74,3 / Målvikt 60 kg

*lilla hej: Startvikt 91 kg /Veckans: -0,7 kg /Tot: 12,5 kg /Nu: 78,5 kg - Målvikt 61 kg-

*blekinge: Startvikt 99 kg - Målvikt 79 kg

*Humlansbebis: Startvikt 71 kg/Veckans -0,7 kg/Totalt -0,7 kg/Nu: 70,3 kg/ Målvikt 62

*Mathea: Startvikt 85 kg - Målvikt 65 kg

*Villemol : Startvikt 79 kg - målvikt 65

*Sudd: Startvikt 88,7 kg / Veckans: -0,4 / Tot: -3,7 / Nu: 85 / Målvikt 64 kg

* Skruttis1979: Startvikt 71,4 kg/ Målvikt: 60 kg/

* FruLidgren: startvikt 98kg/ målvikt: 63kg

Jag hade ju hoppats på ett lite bättre resultat än -0,4 kg idag för jag tycker jag har skött mig, men kroppen var väl chockad efter de -3,3 förra veckan och kämpar hårt för att få behålla sina kilon Hoppas det blir lite mer normala siffror nästa vecka.

• Tant Green

Igår var ingen rolig dag, eller det var ju roligt, men det var pizza & öl-kväll på jobbet och det kräver mycket uppoffringar under resten av veckan Så idag är jag rätt hungrig...

• Tant Green

lilla hej skrev 2009-04-24 18:21:55 följande:

Sudd:Pizza är gott! Tur man inte äter det så ofta
    Ja, det är värt det ibland, men inte så ofta eftersom man gör av med minst 2 dagars points på 1 dag Himla trist resten av veckan...

Idag köpte jag mitt livs första par löparskor Tyvärr antar jag att inte hjälper att bara köpa dem, så jag måste väl använda dem också... på söndag hoppas jag att det ska bli en liten tur.
  • Tant Green

Idag har jag i alla fall provat mina nya löparskor även om det blev ungefär 15 minuter löpning och 45 minuter (rask) promenad. Men någonstans måste man ju börja Och varmt var det...

• Tant Green

HKK, vad var det för mat man fick "äta så mycket du vill för x antal points" när du gick där? Jag vet inte om det har blivit fler på sista tiden, jag gick för ett år sedan och det var ingen skillnad då och nu vad jag har märkt.

Har ni förresten testat fryst vattenmelon? Det absolut godaste som finns när det är varmt tycker jag!! Jag skär melonen i bitar och lägger bara i frysen 1-2 timmar. Nu sitter jag och väntar på att en laddning ska bli lagom frusen

• Tant Green

HKK, då har det ändrats en hel del.

Det finns en del proteinrik mat som man får äta så mycket man vill av för 3 points, bl.a:
    * kycklingfilé, kalkon
    * nötkött, fläskkött, kassler (med synligt fett bortskuret)
    * fisk ("vit" fisk, inte fet fisk som lax, böckling etc)
    * skaldjur
    * keso
    * ärter, bönor och linser
    * quorn
    * lättfil och lättyoghurt

Och kolhydratrik mat som man får äta så mycket man vill av för 4 points, bl.a:
    * potatis
    * pasta
    * ris
    * nudlar
    * havregryn
    * rågbröd (utan frön)
    * (bas)müsli, fullkornsflingor

Svar på tråden Vilka vill hänga på viktväktarna? Jag börjar idag=)