Inlägg från: Kaerleksbarn |Visa alla inlägg
  • Kaerleksbarn

Fårskinnsfäll i vagnen, hur har ni gjort med selen?

Nu har jag ju 5mån kvar tills jag ens får min bebis :) men har fått två stycken fårskinnsfällar av mamma som kan användas i vagn, bilstol och pulka. I dem är det redan 4st hål i varje, som är köpta så! Just för selen i alla dessa användbara grejer. Så det är nog ingen fara att göra hål så det passar i vagnen med selen...

• Kaerleksbarn

Så länge man skär ett par raka streck bara så att bältet/selen precis kommer igenom, och inte gör runda "hål" så syns de ju inte överhuvudtaget :)

• Kaerleksbarn
    Alexi skrev 2009-04-13 22:08:24 följande:
    Tack för alla svar, vad olika alla gör. Känns ju inte så kul att göra hål i fällen tycker jag, om man sen vill använda den i en pulka eller så, är det inte risk att snö/kyla/väta tränger upp mer då?
    Man har ju givetvis inte bara fällen i pulkan o sen bebisen. Beror ju givetvis på hur gammal barnet är första vintern, men annars kan man ju ha åkpåse i pulkan också... hade vi till min lillebror som va 9mån första vintern.
  • Kaerleksbarn

Jo precis, är ju sele i babypulka också.. utgick jag ifrån att trådstartaren visste :) förlåt! Så det är ju nästan nödvändigt att göra hål om man nu ska ha fällen till så mycket...

Svar på tråden Fårskinnsfäll i vagnen, hur har ni gjort med selen?