• Alexi

Fårskinnsfäll i vagnen, hur har ni gjort med selen?

Ni som använder en fäll i liggvagnen, hur har ni gjort när ni bytt till sittvagn och behöver börja använda sele och sätta fast barnet med? Gjort hål i selen, slutat med fällen, köpt ny fäll med hål i osv?

• Svar på tråden Fårskinnsfäll i vagnen, hur har ni gjort med selen?
  • LuMa

Jag köpte en lös sele och satt i istället för att förstöra skinnet.

• Kaerleksbarn

Nu har jag ju 5mån kvar tills jag ens får min bebis :) men har fått två stycken fårskinnsfällar av mamma som kan användas i vagn, bilstol och pulka. I dem är det redan 4st hål i varje, som är köpta så! Just för selen i alla dessa användbara grejer. Så det är nog ingen fara att göra hål så det passar i vagnen med selen...

• buffybus

jag klippte hål.. bara 2 hål uppe och 1 nere, dem på sidorna dem drog jag upp förbi fårskinnet så man slapp göra hål till dem..

kan säga att hålen syns inte när man lägger fårskinnet på golvet.. och då har jag ändå sån kortklippt...
    men jag ska bara använda mitt fårskinn till barnvagn så för mig spelar det inte jätte stor roll även om det hade synts.. men visst man tyckte det va tråkigt o klippa i den men det syns inte ändå så..

André ska bli storebror i Juli-09
  • paloma84

Vi har köpt en lös sele som vi sätter fast på sidorna.
    Har erfarenhet av att väldigt få barn vill sitta fast mot ryggstödet i vilket fall =)

• Dodis

Jag har inte behövt klippa hål. Har bara "bullat" upp fällen runt grabbarna och det har fungerat bra.

• fiamalm

Vi tog en mycket vass kniv och gjorde hål för selen, lillen kan ju inte åka vagn utan sele.....hålen syns faktiskt inte om man vill ha fället till nåt annat.

• mandelblomma

om jag inte haft tvillingvagn hade jag köpt lösa selen, nu vete tusan hur jag ska göra---känns lite sådär att skära upp hål i dem!

• MaLLaN85

har också klippt hål i min. de två som var till axelbanden använder vi inte längre, men de syns inte alls.

• Kaerleksbarn

Så länge man skär ett par raka streck bara så att bältet/selen precis kommer igenom, och inte gör runda "hål" så syns de ju inte överhuvudtaget :)

• Grenna

Skär hål på baksidan med t ex mattkniv eller rakblad. På så sätt skadar man inte ullen och hålen syns inte.

Svar på tråden Fårskinnsfäll i vagnen, hur har ni gjort med selen?