• Rudies

Ni mammor som fått komplikationer vid vaginal förlossning

Jag vet inte om det räknas som en komplikation eller ej, men min son kom i vidöppen hjässbjudning och vid första krystvärken sjönk hjärtljuden så pass så att sugklockorna åkte fram och de attackerade min mage med yttre press. De flummade lite med den ena men den andra gick bra och de drog ut honom medans jag krystade på. Behövde ändå bara sy ett stygn så det ska vi inte klaga på. ;)

Jag var svinnöjd över att de hjälpte till att dra ut honom, men sköterskorna verkade väldigt måna om att fråga hur jag mådde, om jag var rädd att föda igen, om jag verkligen förstått vad som hände och varför de var tvugna att hjälpa till, mm.

Jag tyckte förlossningen gick super. Min son mådde jättebra när han kom ut och jag upplevde aldrig någon stress eller panik när hjärtljuden sjönk. Vet som sagt inte om låga hjärtljud och sugklocka är en komplikation, jag upplevde det inte så iaf.

Sen efter förlossningen tjorvade moderkakan lite och när den väl efter mycket mörbultande av magen släppte så kunde jag inte kissa och fick kateter två gånger. DET var en mycket värre komplikation enligt mig. ;)

• Rudies
    vifyratillsammans skrev 2009-04-07 13:13:32 följande:
    Det räknas som komplikation om du upplevde det som besvärligt, vilket du inte gjorde så :)
    Ok. Då kan jag skryta med en okomplicerad förlossning då. :D
Svar på tråden Ni mammor som fått komplikationer vid vaginal förlossning