Tips och hjälp om bakmaskin
Hejsan!
Tänkte köpa en bakmaskin men har inte alls koll på vilka som är bra. Så tänkte att de kanske fanns ngn här som kan hjälpa mig? Har suttit i två timmar nu o läst igenom andra trådar här på FL men inte blivit mycket klokare av det. Har dock kommit fram till lite saker som jag vill ha i en bakmaskin.
- Vi är bara två vuxna så vill gärna ha möjligheten att göra lite mindre bröd. Bakar hellre små bröd ofta.
- Vill kunna baka på natten så maskinen ska vara så tyst som möjligt när den arbetar.
- Helst ska den va i rostfritt stål. Vill ju att den ska matcha de andra sakerna i köket Den inte ta allt för stor plats heller.
- Man ska ju kunna lägga i frukt o sådant lite senare i under baket. Vill inte behöva gå upp mitt i natten för detta. Så de skulle vara en fördel om det finns ett fack inbyggt i maskinen där man lägger de ingredienserna så kan maskinen kan fixa detta själv.
- Priset är inte det viktigaste... Hellre betala lite mer o verkligen få en bra maskin som fungerar i många år framöver.
Hmm har tittat lite på denna;
www.obhnordica.se/Default.aspx&PID=197&ProductID=2466&ProductNumber=6544&ShopGroupName=Bakmaskin&template=SE-DW-OBHproductdata1.html
Den ser ju snygg ut om inte annat=) Men är den bra???
Blir jätte glad över all hjälp jag kan få:D
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-30 18:48
www.netonnet.se/index.asp
Såg att de hade denna på netonet med.. Men de står inte så mkt om den där. Bättre eller sämre än OBHn?