• angonym

Rekommenderar ditt BVC helamning i 6 månader?

Mitt bvc har givit mig information utifrån mitt barns utveckling. Mitt barn var 10 kg 5 månaden. Så amningen funkade bra! Jag frågade om jag kunde helamma (helamma för mig är enbart bröst, inget mer, inga smakisar) hon sa absolut. Nämnde att rekomendationer är riktlinjer, inget tvång. Hon sa att smakisar sk vara "smaksensationer" och att folk så fort det blir 6e månaden stressar med att sluta amma. Och så behöver det alls inte vara. Utifrån barnets utveckling, växer bra, funkar bra. Jag helammar fortgarande 7e månaden nu. Funkar för mig och min dotter. Ska ge henne lite gröt nästa månas. Det är alltid som hets med mat. Ta det som det kommer. Precis som det inte är farligt att ge dom smakisarvid 4e månaden, är.det inte farligt att helamm tills det känns ok. Och om de växee bra... Mitt barn är nöjd och jag tror inte matintresset minskar med tiden. Och skullebjag ge henne allt hon var intresserad av nu i detta läge hade jag tom gett henne chipa och godis??? Nää mem. Detta var vad mitt bvc sa. Ingen hets. Barnet växee bra.

• angonym

Satt på busss när jag skriver därmed dåligt skrivet. Men jag ärbarg att det hetsas! Samma med sömn. Krav på att sova en hel natt. Jag älskar mitt bvc. De hetsar inte, och har låtit mig helamma i frid till hon blir 8 mån. Utifrån mitt barns utveckling då. Men frågan är om de säger såhärbtill devsom har " stora" bebisar?? Då min dotter är stor. ???

Svar på tråden Rekommenderar ditt BVC helamning i 6 månader?