• vittra

Rekommenderar ditt BVC helamning i 6 månader?

Nej, så tidigt som möjligt tyckte dem att vi skulle införa gröt...

• vittra
    Glamrockare skrev 2009-03-27 07:05:57 följande:
    ja du, tänk efter själv så får du nog svaret på den frågan.
    Är det inte lite enklare att du som i så fall sitter inne med svaret kan ge det? Jag kan inte heller förstå varför man skulle vilja börja med fast föda så tidigt, det finns ersättning om man inte kan/vill amma vilket också ska vara den enda födan för så små. Vilka "fakta" menar du att du går efter när du säger att barn behöver fast föda vid 3 månaders ålder? Och svara nu på frågan, istället för att be folk tänka efter, det ger liksom inte så mycket.
  • vittra
    Glamrockare skrev 2009-03-27 08:40:30 följande:
    jag sa inte att alla barn behöver fast föda vid 3 månaders ålder. jag sa BARN ÄR INDIVIDER O ÄR INTE MASKINER SOM HAR LIKA STORT BEHOV AV SAMMA SAKER. Jag sa: En del behöver ammas i ett år o andra behöver som min son fast föda ifrån 3 månaders ålder. Med andra ord det finns en grå zon där emellan. o jag svarar inte på frågan eftersom det är uppenbart men ni är för trångsynta o har redan skapat er en förutfattad mening så varför waste my time o slå huvudet blodigt mot en tegelvägg.
    Fast varför behöver han och _vissa_ andra barn fast föda från 3 mån? Du säger att han skulle fått gå hungrig annars, men det är ju det ersättning är till för. Ger man tillräckligt med ersättning behöver han givetvis inte gå hungrig.
  • vittra
    Glamrockare skrev 2009-03-27 09:02:44 följande:
    says who?
    Logik och "sunt förnuft" som alla hänvisar till på detta forum
    Varför anser DU, att välling är bättre än ersättning för en tremånaders?
  • vittra
    Glamrockare skrev 2009-03-27 09:23:45 följande:
    Lustigt att du drar upp detta med logik o sunt förnuft eftersom du uppenbarligen i varje inlägg indirekt påpekar att jag har varken eller. Rätt lustigt faktiskt, det är nästan så jag drar på smilbanden.
    Och som vanligt svarar du inte på frågan, var den för svår?
Svar på tråden Rekommenderar ditt BVC helamning i 6 månader?