Inlägg från: Glamrockare |Visa alla inlägg
  • Glamrockare

Rekommenderar ditt BVC helamning i 6 månader?

Nej o det är jag evigt tacksam för, för jag HAAAAATAR tjat!

o dessutom är det sådant förbannat skitsnack att hälften av det hade varit nog.

Ända anledningen att WHO rekomenderar detta är för att de i u-länder har helt gått över till ersättning eftersom ersättnings företagen är puckade nog att säga att det är lika naturligt som bröstmjölk.

I länder som vårat spelar det focken roll men där är det kritiskt med amning o fettet m.m. som finns i bröstmjölken.

Hade jag lyssnat på de råden hade våran son (idag 3 år) fått vara hungrig i 3 månader minst. Barn är individer inget jävla kollektiv som mår bra av samma saker o har lika mkt behov av samma sak.

Vissa behöver ammas tills de är 1 år andra behöver få som min son välling o fast föda ifrån 3 månaders ålder.

Gravid med andra barnet i vecka 38
  • Glamrockare
    MalinEddie skrev 2009-03-26 17:55:37 följande:
    Varför skulle ett barn behöva fast föda från 3 månader? Kan/vill man inte amma ger man väl ersättning?
    ja du, tänk efter själv så får du nog svaret på den frågan.
  • Glamrockare
    Helene OSV skrev 2009-03-26 17:32:03 följande:
    Du har så fel!
    Det är din åsikt o den skiter jag blankt i, jag går lika mkt på forskning som alla andra o fakta.
  • Glamrockare
    vittra skrev 2009-03-27 08:29:11 följande:
    Är det inte lite enklare att du som i så fall sitter inne med svaret kan ge det? Jag kan inte heller förstå varför man skulle vilja börja med fast föda så tidigt, det finns ersättning om man inte kan/vill amma vilket också ska vara den enda födan för så små. Vilka "fakta" menar du att du går efter när du säger att barn behöver fast föda vid 3 månaders ålder? Och svara nu på frågan, istället för att be folk tänka efter, det ger liksom inte så mycket.
    jag sa inte att alla barn behöver fast föda vid 3 månaders ålder.

jag sa BARN ÄR INDIVIDER O ÄR INTE MASKINER SOM HAR LIKA STORT BEHOV AV SAMMA SAKER. Jag sa: En del behöver ammas i ett år o andra behöver som min son fast föda ifrån 3 månaders ålder. Med andra ord det finns en grå zon där emellan.

o jag svarar inte på frågan eftersom det är uppenbart men ni är för trångsynta o har redan skapat er en förutfattad mening så varför waste my time o slå huvudet blodigt mot en tegelvägg.
  • Glamrockare
    vittra skrev 2009-03-27 09:00:46 följande:
    Fast varför behöver han och _vissa_ andra barn fast föda från 3 mån? Du säger att han skulle fått gå hungrig annars, men det är ju det ersättning är till för. Ger man tillräckligt med ersättning behöver han givetvis inte gå hungrig.
    says who?
  • Glamrockare
    vittra skrev 2009-03-27 09:16:48 följande:
    Logik och "sunt förnuft" som alla hänvisar till på detta forum Varför anser DU, att välling är bättre än ersättning för en tremånaders?
    Lustigt att du drar upp detta med logik o sunt förnuft eftersom du uppenbarligen i varje inlägg indirekt påpekar att jag har varken eller. Rätt lustigt faktiskt, det är nästan så jag drar på smilbanden.
  • Glamrockare
    vittra skrev 2009-03-27 09:36:44 följande:
    Och som vanligt svarar du inte på frågan, var den för svår?
    Inte alls, men igen förklara för mig varför jag skall lägga energi på att förklara ngt som du uppenbarligen redan har sågat, du har inte ett ben att stå på men du o ngn eller ngr till har redan total sågat anledningen o uppenbarligen ser du inte anledningen själv vilket till mig antyder att du är inte ett dugg intresserad av anledningen eller att lära ngt nytt eller förstå utan att dömma.

För varje inlägg so far ifrån dig har inte varit annat en kritiskt o idiotförklarande.
Svar på tråden Rekommenderar ditt BVC helamning i 6 månader?