• Neville

Socialen??

jag vet inte hur det funkar, men har själv fått en hel del hjälp av det sociala då jag blev lämnad med två barn.
    var nitton när jag fick andra barnet.

jag har aldrig haft "problem" med soc heller, men har varit insatt i de som har haft det.

det funkar ganska enkelt. "hör" dom om något barn som far illa, kollar dom upp det.
    får dom in en anmälan exempelvis, klart som fasiken att dom kollar upp det. dock är det ju inte alltid det går vidare då vissa anklagelser är falska.

sen har även jag hört skräck historier om att dom tar barn hit och dit, dock vet jag inte om jag tror på det.

sen tycker jag att du borde ta tag i det. är deras historia annorlunda mot din, så måste du självklart slå näven i bordet. kanske kan du byta social sekreterare och få en annans åsikt om det hela?

jag hoppas det går bra för dig och din familj. din oro säger klart och tydligt att du inte alls är någon dålig mamma.

tvinga dom förklara varför dom gör som dom gör. det är din rättighet att veta. funkar inte det vet jag att man även kan överklaga.

• Neville

frollen;
    hade på aning att det var så. tvekar på att någon bara skulle ta ett barn utan anledning.
    omplaceras ett barn sker det ju av en andledning coh en väldigt bra sådan.

Svar på tråden Socialen??