• hejpa

Preemie-hjärtat

har inte köpt själv, men mina pojkar fick ett varsitt av sin morbror. det verkar seriöst såvitt jag vet, man fick nån liten broschyr med o sådär.. :)

• hejpa

jag har nästan glömt bort mina, ska nog ha dem någon dag och tänka tillbaks lite. det är ju exakt ett år sen som pojkarna låg inne på sjukhuset. man glömmer så lätt :)

• hejpa
    Mamma till två hjärtan skrev 2009-03-26 18:01:59 följande:
    Jag fick ett i alla hjärtansdags present, för mig är det en symbol för min lilla tjej och alla andra prematurer, sen om de är seriösa eller ej spelar inte så stor roll. Men man hoppas ju att de är seriösa.
    håller med, även om de inte är seriösa så är det ändå en väldigt fin grej :)
  • hejpa
    I have a kid skrev 2009-03-31 00:16:25 följande:
    ska man ge ett till sig själv då eller dottern=??både jag å min nu 9 månaders är prematurer. men hur ska folk veta att at det är ett prematur hjärta??jag menat rosabandet och blåbandet är ju ganska uppenbara.
    jag kan känna lite så att det skulle vara roligt om folk visste att det var ett prematurhjärta. ungefär som att alla vet vad rosa bandet står för.
    men man får väl berätta helt enkelt :)

mina pojkar kommer få sina hjärtan när de blir större, så får de välja själva om de vill ha det på sig eller inte. personligen kan jag tycka att det ser lite för mkt ut som ett typiskt kvinnligt smycke (ja, jag är inte en såndär überjämställd ;))
    jag satte båda hjärtana på samma kedja och hade på mig, ska börja ha det mer nu, är lite roligt att berätta vad de står för :)
  • hejpa

Emmy K skrev 2009-04-02 11:00:46 följande:

Hejsan alla ni.Preemiehjärtat har ju funnits en tid och har säljts genom prematurföreningarna.Jag har just nu kontakt med Inkan om att så småningom sälja hjärtat i min webshop för familjer med prematurer.För er som vill få omvärlden medvetna om prematurbarn så håller jag också på att utveckla ett band (som rosa bandet) och ett band i metall som pin. Det vore bra att höra av er om det finns ett intresse. När jag beställer måste jag beställa ett större antal pins.
    vad kul att nån vill göra det, jag skulle absolut köpa! och jag skulle tvinga alla jag känner att köpa också ;D sen kan vi ha en tv-gala på tv3, precis som med bröstgalan!
    fast vi kanske kan börja med banden... ;)
Svar på tråden Preemie-hjärtat