• Simben

Oroar mig för vad hennes mamma ska säga

kattengustav skrev 2009-03-24 12:54:22 följande:
    Får hoppas på att hon tänker så, men det gissar jag på att hon inte gör. Hon är väldigt sur och bitter om man säger så. Så fort vi gör nått som barnen tycker är roligt så måste hon göra något bättre för att barnen ska tycka om henne mer verkar det som. Men jag får hoppas på det bästa. För 8 åringen är jätte söt i sin nya frisyr.
    be pappan ta ett kort på 8-åringen med sin mobilkamera (om han har en sån) och skicka ett mms till mamman så får hon en förhandstitt på hur fin dottern är i sin nya frisyr

tycker för övrigt att det är lite löjligt att bli sur över sådana saker om det inte handlar om jättekonstiga frisyer och färger...håret växer ju liksom ut igen och är ju ingen stor grej egentligen.
    Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • Simben
    kattengustav skrev 2009-05-05 14:28:42 följande:
    Mammans reaktion blev att hon men gud. Och läste man mellan raderna så var det vad har du gjort. Och hon sa även att hon tyckte hon såg yngre ut, fast alla andra runt omkring sa att hon såg mycket äldre ut.Mamman visste att vi skulle gå och klippa barnen och det var ok, för det var våran gång den här gången. Jag förstår dig zilja hur du känner det. Att dom klipper henne utan din vetskap, det skulle inte jag heller godkänt.
    det tar kanske lite tid för henne att vänja sig men sen tycker hon säkert hon är lika fin som ni och hon själv tycker. Vem vet innerst inne tycker hon kanske om det men vågar inte visa det pga det hon sagt innan
    dessutom förstår jag inte hur man kan säga så till sin dotter. Hon borde bara säga att hon var jättefin i håret...hon blir ju kanske ledsen om mamman visar sån fasa över en hårklippning liksom.
    Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
Svar på tråden Oroar mig för vad hennes mamma ska säga