• hejpa

måste bara ..

förstår också hur du känner TS.
    man har blivit snuvad på sin graviditet. fick mina pojkar 3 månader för tidigt, vi hade precis börjat känna sparkar utanpå magen...
    jag vågar inte bli gravid igen, för jag har ingen garanti för att det inte kommer bli samma sak, och det är egentligen bara graviditeten jag saknar, känner just nu ingen längtan efter fler barn. men det är tråkigt att man inte ens vågar tänka på fler..

ibland känns det inte ens som att jag har varit med barn.
    jag hann knappt vara gravid, och har fortfarande ingen aning om hur en förlossning går till och känns. men ändå så har jag två underbara barn hos mig.

• hejpa
    AronsMamma skrev 2009-03-23 16:04:23 följande:
    Nej jag har inte heller någon längtan just nu efter fler barn, det vill jag inte ha än, men jag saknar magen, saknar det mysiga. Jag känner som du, ibland känns det som jag aldrig var gravid, för jag var ju inte de på riktigt, man såg knappt att jag var gravid när jag hade kläder på mig, alla människor visste inte ens om att jag var gravid än, å jag skulle ju absolut inte ha barn i juni!Men så blev det. Jag minns förlossningen, jag fick iallafall glädjen med en vaginal förlossning, utan smärtstillande dessutom!Men jag finns inte så mycket, jag minns knappt när jag låg på sjukhuset innan bus föddes, jag satt å tänkte på det idag, jag minns nästan ingenting. Jag minns rädslan, och gråten när de sa att jag inte skulle komma hem. Men nästan inget annat.
    jag saknar det också. ibland kan jag längta efter att bara få vara gravid, men det går ju inte att bara vara det :P

jag tror att jag har förträngt mkt av hela sjukhustiden, man orkar liksom inte. jag försöker att bara vara tacksam för att det ändå gick så bra, jag har ju världens bästa grabbar :)
  • hejpa
    eilien skrev 2009-03-24 09:22:56 följande:
    Jag saknar nog inte att vara gravid så jätte mycket, men jag han ju gå ganska långt 32 veckor och jag fick mage tidigt så jag hann vara gravid och tröttna på att magen var i vägen. Däremot känner jag mig snuvad på fölossningen, det blev akut snitt efter att vattnet gått utan förvarning och helt plåtsligt var vi föräldrar till en "pytte" tjej på 2 kg. Tog flera veckor innan vi öht fattat att vi fått barn det fanns inga teckan på att barnet skulle komma tidigt så chocken var stor. Vet ni något om varför era barn kom tidigt?
    vi vet inte varför mina kom så tidigt, jag fick en störtblödning och sen blev jag sängliggande på sjukhus i 3 veckor med läckande fostervatten innan det blev akutsnitt. så det känns ju också lite konstigt, att man inte ens har ett svar på vad som hände :/
Svar på tråden måste bara ..