måste bara ..
Jag måste bara skriva av mig,
Igår låg vi och tittade på en serie, jag och min sambo. En av personerna i serien var gravid.
Och allting brast, gud vad jag saknar att vara gravid, jag saknar de där små sparkarna, den där nyfikna känslan, allting var så nytt och så häftigt. Förväntningarna, de små glädjena, första hjärtljuden, första ultraljudet, första sparken, ja allt det där. Åh vad jag saknar det.
Jag kunde bara ligga och tänka på det, jag vill så gärna vara gravid, jag längtar tills jag får vara gravid igen, dock tror jag inte nästa graviditet kommer bli så vacker och underbar, tvärtom kommer den nog vara fylld av rädsla, ångest och gråt, kommer detta barn komma för tidigt? Kommer h*n klara sig? Kommer jag någonsin gå en HEL graviditet?
Jag har aldrig haft en stor mage, min sambo har känt sparkar 1 eller 2 gånger, han hann aldrig pussa magen, och drömma om att det var sin bebis han pussade, nej vi hann nästan ingenting. Det enda vi hann koncentrera oss på var studenten, sen fick vi äntligen hålla vår bebis.
Men de där 3½ månaderna som bebis skulle ligga kvar i magen och vi skulle drömma då? tankarna och drömmarna om hur han skulle se ut, drömmen om att få en frisk knubbig liten bebis, allting sprack, och de fortsätter spricka.
Vi älskar våran son så otroligt mycket, finns inget vi inte skulle göra för honom. Jag är så orolig hela tiden, jag vet att jag vill ha ett till barn, men jag vet egentligen inte om jag kommer våga vara gravid igen, men jag vill ju så gärna.
Usch ..
Tack och lov att hjärtat aldrig kommer minnas hans första tid i livet, alla nålar, slagnar och pipande apparater, alla känslor om att man nu ska förlora sin skatt.
Han kommer aldrig komma ihåg det.. men vi kommer aldrig glömma det..