• Fiviva

ni som fött två prematur eller

haft två komplicerade graviditeter/förlossningar/tid efteråt. Hur resonerar ni om ytterligare ett barn?
    Alltså en nr 3?
    Jag fick min son i v 33 vi spenderade 3 veckor på neo.
    Lillasyster kom ca 2 år senare även där var det problematiskt (tillväxthämmad) stoppad i v 31 höll ut till v 37.
    Fom v 31 var det tal om planerat akut snitt.
    Nu fick hon komma ut med snitt i vecka 37 istället.
    Båda resorna har varit otroligt tärande på nerverna.
    Vi har disskuterat fram och tillbaka och min man vill verkligen inte ha fler barn han anser att risken är för stor att något kommer gå verkligen illa den 3e gången.
    Jag är inte riktigt säker.
    Jag har svårt att acceptera vid 24års ålder att jag kommer aldrig få vara gravid igen aldrig få en liten igen.
    Jag vet att jag ska vara nöjd med två små friska fina barn men det svider...
    Har ni skaffat fler ?
    Funderar ni på fler?

• Svar på tråden ni som fött två prematur eller
  • Fiviva

Samma här. när ettan kom så startade bara värkarna utan förvarning. mådde hur bra som helst innan.
    Med nr 2 mådde jag också fint men det upptäcktes ganska tidigt att allt inte var som det skulle..
    Vill ju inte direkt riskera att få ett barn runt v 22-23. eller liknande för att måla upp ett skräcksenario för mig själv.
    suck! Man tog graviditeter som en så självklar sak innan det här.
    man går 9 månader med bebisen i magen och blir tjock och ut kommer en knubbig välnärd liten rosig bebis.
    ack så fel man kan ha.

• Fiviva

Dom kunde aldrig hitta förklaringen på varför min son valde att komma tidigare inte heller varför min dotter blev tillväxthämmad.
    Jag frågade då hur det skulle bli med en ev 3e graviditet.
    Han sa att det enda han kunde konstatera var att min kropp klarar tydligen inte av att bära barnen hela tiden ut. och jag får bereda mig på ganska stora chanser till ännu en problematisk graviditet.

Svar på tråden ni som fött två prematur eller