• Meli

Hemma länge....

Jag gör som du. Har en på 2,5 år och en 10mån. En del respons är "hur orkar du" DÅ käner jag bara, att så lata folk är numer, jag menar, eller är det tråkigt att ta hand om sina egna barn. Många jobbar och orkar det, varför skulle det vara annorlunda att ta hand som sina barn?

Jag kommer att vara hemma länge till, har precis börjat ta av 2åringens pappadagar och har inte rört 10månaderns dagar.

Min äldsta lämnade jag på dagis när han var 2, och det är vill jag inte göra om, ångarar att vi gjorde det.

Men dessa ska med på dagis, vid 3-4 år tror jag det är skoj med dagis och att de verkligen har ett utbyte av det. Nu när de är så här små, finns det ju inget dagis kan göra bättre än jag kan, det finns Öppna förskolan och där är vi ganska ofta Tillsammans

• Meli

Det jag inte förstått är vad folk tror att de gör på dagis med så små barn? SOm man inte kan själv hemma menar jag. Det undar dagispersonal som jag umgås med också

Hör många som säger att de har sina små barn på dagis fast de är hemma, för barnen trivs så bra där, har tråkigt hemma, klättrar på väggarna hemma osv. DÅ tänker jag, shit, så hemskt, att man som mamma inte kan stimulera ett barn på under 2-3år, och att ett så litet barn föredrar dagis. Är det bra att ett så litet barn kräver full fart hela tiden, och att de trivs bättre på dagis än hemma. Det är väl något som hör mycket större barn till. Är inte anknytningen på något vis skadad då? Om de hellre är på dagis än hemma vid den åldern.

Men det är bara hur jag känner....

Svar på tråden Hemma länge....