Inlägg från: Sofias bebbe |Visa alla inlägg
  • Sofias bebbe

Hemma länge....

Min son är bara 14 månader men vi ska få ett syskon i augusti och jag kommer att vara hemma som minst till februari 2011. Då har jag var it hemma i drygt tre år. Jag tycker det är lite halvjobbigt att alla redan har börjat tjata om när vår son ska börja på dagis. Han är ju inte särskilt gammal och vi har inga planer att sätta honom på dagis förrän han är 3 år eftersom jag ändå kommer vara hemma.

Vi bor just nu utomlands och här är det många svenska mammor som sätter sina barn på dagis fast de är hemma på heltid. Alla gör ju självklart som de vill men jag känner att jag redan måste försvara mig för att vi valt att inte sätta sonen på dagis. De är ju små under en så kort period och jag är helt övertygad om att han har det bättre hemma med mig än på ett dagis. Han får massor med stimulans och umgänge med andra barn varje dag. Jag tror att det är en investering inför framtiden att ge sina barn en trygg och bra start i livet. Hemma får han min tid och kärlek och jag tvivlar på att dagispersonalen skulle kunna göra ett bättre eller viktigare jobb där.

Svar på tråden Hemma länge....