• Charla

Hemma länge....

Jag är hemma med min 2-åring, jag har 2 skolbarn också...När de större barnen var små , stannade jag hemma med båda i 3,5 år i ett sträck å se´n började de på dagis. Jag tyckte att min yngsta då, var lite väl liten att lämnas på dagis(hon var bara 1 1/2 år när hon började)..
    Nåja..i dag får jag frågor från de flesta.."vilket dagis går han på??", eller "när ska han börja på dagis" osv Jag blir sååå trött på att höra detta jämt...känns ofta som man får försvara sig å förklara jämt och när man gjort det säger de- Va´bra att du kan vara hemma...vad bra att du har möjlighet till det, och vad bra om man klarar det ekonomiskt osv..men knappt nå´n annan har valt att vara hemma. Jag känner att tiden går så fort och snart blir de stora och jobba hinner jag se´n. Visst ibland kan det väl bli långtråkigt, men det är ju så kort tid i ens liv så jag vill njuta av småbarnstiden.

• Charla

Många verkar tro att det är soft att "bara" gå hemma å lyxigt som sagt...(även de som har barn..)men det är ju full fart nästan jämt! Visst är det skönt att slippa stressa i väg barn till dagis osv fast här hemma måste vi ju upp ändå på morgonen samma tid så tjejerna kommer till skolan... det är även skönt att slippa göra allt på helgen som att städa, tvätta osv då jag kan göra det i veckan...synd bara att det inte är så många som väljer att vara hemma..

Svar på tråden Hemma länge....