Inlägg från: hic sunt leones |Visa alla inlägg
  • hic sunt leones

hur gjorde DU inför sambons 30-40års fest???

När sambon fyllde 30 var det så praktiskt att jag fyller några dagar innan, så vi hade en gemensam fest. Vi hyrde in en kille som gjorde helstekt gris. Det var kul och mycket uppskattat, urgott! Iom att minsta grisen räckte till 35 pers så bjöd vi alla på mat, vi var inte fler. Till det köpte vi en jättebytta potatissallad, gjorde grönsallad, stor bytta bearnaise (mest för att det var den enda stora som kunde funka) och bjöd på dricka till maten. Det man ville ha sedan på kvällen fick man ta med själv. Just det, tårta hade jag gjort själv också.
    Vi började med klassikern att dela ut engångskameror till alla eftersom vi inte hade tid att knäppa själva. Tyvärr tyckte en tioåring det var helkul att i smyg knäppa upp rullarna på alla kameror han fick tag på :( Sedan hade vi en tipsrunda (kombinerat med tex kasta yxa) med knäppa frågor, tex gissa staden eller andra dumma tankenötter. Hade gjort iordning små vinster. På kvällen musik mest med en cd jag gjort med musik från när vi var "unga" haha. Och Singstar.

• hic sunt leones

Vi gjorde faktiskt så att vi hade två separata. Men vi har en liten familj. Så själva familjen hade vi en separat middag för, tyckte inte officiella festen passade för pappa och gamla faster :)
    Ang. mat så kan jag säga att på en 30års fest tror jag ingen kommer för matens skull utan för att ha skitkul. Så bjud på vad du vill, och lägg lite mer krut på att ha en rolig kväll sedan istället. När jag gått på andras fester har vi t.o.m käkat lite innan också just för att maten kanske varit mer tugg än hel middag, och något annat har jag inte räknat med heller. Det är ju som sagt var inte därför jag är där. Just potatissallad (på tex Willys kan man köpa typ 10 kilos hink eller nått) och kallskuret brukar vara poppis, eller pastasallad. En fest vi var på, hade enkla tacos. Jättebytta köttfärs, jättebytta sallad och jättebytta salsasås :) Och skal. Kladdkaka funkar utmärkt.
    En annan kul sak man kan göra är en tipsslinga om den som fyller. Se vem som vet mest om pinsamma minnen och barndomshändelser :)

Svar på tråden hur gjorde DU inför sambons 30-40års fest???