hur gjorde DU inför sambons 30-40års fest???
När sambon fyllde 30 var det så praktiskt att jag fyller några dagar innan, så vi hade en gemensam fest. Vi hyrde in en kille som gjorde helstekt gris. Det var kul och mycket uppskattat, urgott! Iom att minsta grisen räckte till 35 pers så bjöd vi alla på mat, vi var inte fler. Till det köpte vi en jättebytta potatissallad, gjorde grönsallad, stor bytta bearnaise (mest för att det var den enda stora som kunde funka) och bjöd på dricka till maten. Det man ville ha sedan på kvällen fick man ta med själv. Just det, tårta hade jag gjort själv också.
Vi började med klassikern att dela ut engångskameror till alla eftersom vi inte hade tid att knäppa själva. Tyvärr tyckte en tioåring det var helkul att i smyg knäppa upp rullarna på alla kameror han fick tag på :( Sedan hade vi en tipsrunda (kombinerat med tex kasta yxa) med knäppa frågor, tex gissa staden eller andra dumma tankenötter. Hade gjort iordning små vinster. På kvällen musik mest med en cd jag gjort med musik från när vi var "unga" haha. Och Singstar.