Så här gjorde jag till mitt ex. Det blev superlyckat och det är inte därför han är mitt ex..
Han fyllde år på fredagen. Jag hade övertalat honom att det inte var någon vits med en stor fest, bara en massa jobb. (Hade också invigt hans familj i planerna, så de höll med mig.) Så han och min familj kom på en enkel fika på fredagen, lite mer släkt skulle ju kunna vara med om ni vill...
Sedan, på lördagen hade vi en heldag på stan, urmysigt! Och han hade ju mig under uppsikt hela dagen, så han anade ingenting... Vi kom hem nöjda och utvilade.
Då lurade hans kompis honom till vår föreningsloakal- SURPRICEEEEE! (Eller hur det nu stavas...)
Alla vänner var där och grattade, sedan brakade festen lös! Hur lyckat som helst, men det ska vara en person som klarar överraskningar.
Det som krävs för detta är ju vänner som ställer upp, men om man kan ge tillbaka på något annat sätt någon annan gång, kanske det inte är omöjligt?
Jag hade köpt alla dekoration och gömt i lokalen innan, smörgåstårta och tårta var beställd och betald så det vara bara för vnnerna att hämta det. De stod för uppdukning, dekoration och musik. (5 närmre kompisar stod för jobbet. De andra vännerna kom som till en vanlig fest.) Städningen dagen efter tog jag.
Hellyckat!