Inlägg från: Gräddis |Visa alla inlägg
  • Gräddis

Ni som slutat röka, se hit!

Min man har slutat röka, han har hållt upp i 11 dagar nu. Igår när vi varit ute på middag och ätit o druckit gott, var det extra svårt för honom eftersom han älskar att röka, speciellt efter maten. Han får nästan panik när han tänker på att han aldrig mer får röka och han saknar det jättemycket.

Ni som lyckats sluta, kan ni ge lite råd?

1. När slutade ni VILJA ta en cigarett?
    2. När började det kännas lättare?
    3. Tips på vad han kan göra för att underlätta det hela?

Jag är så rädd att han ska börja igen eftersom han älskar det så mycket!

Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Ni som slutat röka, se hit!
  • Gräddis

Ar ni ute o roker eller?

• Gräddis

Tack för era råd!! ActDontTalk - vet du vad boken heter på engelska? Min man är engelsman nämligen...

• Gräddis

Tack! Har kopt den nu, second hand pa natet Kommer om 4-6 dagar.

• Gräddis

Tack for jattebra rad!

Cachou - bra ide att han laser pa om skadorna, just nu forsoker han namligen rattfardiga det hela med att han anda inte roker sa mycket, och hur farligt kan det vara egentligen. Samt att han skulle ma saaaa mkt battre om han bara kunde fa en cigarett om dagen, det skadar val inte sa mycket? Sa det ar nog bra om han far lasa pa lite om skadorna... Klart att det skadar mindre att roka mindre men det ar val anda inte nyttigt? Och hur lange kan han halla sig till en cigg om dagen liksom...det ar val latt att det blir fler och fler...

Varfor tyckte du inte om boken? Har kopt den nu iaf sa vi far hoppas att den hjalper lite

Jag forsoker peppa sa gott det gar, sager ofta hur stolt jag ar over honom att han hallt upp sa lange. Far fortsatta med min sakallade fan club

Svar på tråden Ni som slutat röka, se hit!