• Tualisa

Här kan vi skriva av oss om vår neo tid

Hej! Jag har oxå en tjej som kom förtidigt.. alva heter hon ohc föddes i v. 31+2 var mycket tillväxthämmad, vägde 1 kg och var 35 cm lång. Jag var inlagt i 7 veckor innan hon togs ut i kejsarsnitt... och 7 veckor efter med alva. Hon föddes den 14 maj. Jag har oxå bloggat en del.. först alvas blogg och sen den bloggen innan där jag skrev varje dag från sjukhuset.. den långa vägen till framgång.. ifall någon vill läsa

www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b98003-3.html

Lilla Alva är här 080514
  • Tualisa

länkade till första sidan av bloggen.. så man måset ju rullar ner..

Lilla Alva är här 080514
  • Tualisa
    xandersmamma skrev 2009-03-24 07:04:44 följande:
    åh så fort jag har mer tid över ska jag läsa hela! Men under tiden måste jag få veta hur det gått föt lilla Alva?? Mår hon bra idag? Alva är ett underbart namn!! Skulle Alve hetet om han inte hade snopp =) =) =)
    Har gått jätte bra för henne. hon är idag 10 månader och väger iförsig lite.. 6,5 kg.. har kämpat hårt för vikten. Jag ammade henne till januari då hon självmant slutade... vilket var en stor besvikelse för mig såklart så hon åt bara gröt hela dagarna i några veckor. nu äter hon iallafall välling, gröt och smörgås, ibland till ohc med en burk med favvosen pasta med broccoli
    HOn har peppar , peppar klarat sig bra från sjukdomar ohc sånt, jag har iförsig varit försiktig hela vintern nu... ska flyga med henne för första gången nu över påsk, upp till svärmföräldrarna i lappland.  Det blir en lång bebistid när dom är så små i kroppen.
    Hur är det med din då? Mår han bra?  hihi.. ja visst är det fina namn
    Lilla Alva är här 080514
Svar på tråden Här kan vi skriva av oss om vår neo tid