• Lanson

Ni som dricker Te!

Jag är ny inom "te världen", och är nyfiken på vad just erat favorit te är. Lösvikt som i påse!

Själv har jag inte hittat något som jag satnat för förutom ett som jag drack för några år sedan som hette något med mormor, men jag hittar det inte någonstans till min förtvivlan! Kanske någon här som vet?

• Svar på tråden Ni som dricker Te!
  • Oneesan

Dricker mest bara grönt te. Favoriten är citrus, men det finns en smak som heter Jalla på en affär i stan, tänk söderhavsö, apelsin och exotiska frukter. Mums!

• mami too

Lösvikt - Rabarber & Grädde

Sååå gott....

• fiamalm
    Tingen skrev 2009-03-17 21:08:36 följande:
    Mormors spektakel kan det vara den teblandningen du söker?Det är fläder, kvitten och grädde
    Den ska jag kolla efter nästa gång, det lät gott:)
  • Taggtroden

Jag dricker allt möjligt i teväg!

Favoriter är dock:

Chai Assam - som jag köper på lösvikt på Coop eller Kvantum. Det har jag socker och möjlk i. Har aldrig vare sig socker eller mjölk i annars.

Söderte - i påse.

Grönt te söder - kan heta lite olika beroende på märke men tex Grönt söderte eller Te gröna söder osv.

Rabarber Grädd - brukar köpa Willys.

Himlagott - från Friggs löste.

Örtharmoni - från Friggs i påse.

Kamomillte från Friggs.

Cherry - just den som finns i en blandning från Lipton tror jag det är. Finns bara att köpa i ett paket med en blandning av andra fruktteer. Lite synd.

African Rooibos - blir lätt less på den, men den är goood!

Tahiti - pyramidte från Lipton.

Brazilian Baiha - vet ej märke, finns att köpa som påste på ICA.

Indian Chai - samma som ovan.

Ja, jag har många flera favoriter, men här är några!

• Dodd Deluxe

Friggs blåbärste och sedan liptons red tea...dom gillar jag, gillar rött te! :)

• tinna

Jag handlar mitt te på Kahls. Mina största favoriter är Earl Grey de Lux med extra bergamottolja i, Sencha Lime som jag inte kan klara av en morgon utan, och Kärlekste. Men jag dricker alla möjliga soret, ett tag drack jag ett som heter Kustfägring nästan jämt. Chai brukar jag dricka på hösten och på våren blir det mycket olika citrusteer.

• Mrs Moneybags

Jag dricker ett te i lösvikt som heter Earl Grey Blue Star eller Blue (lite olika namn i olika butiker).

Efter att ha druckit te i 35+ år så tycker jag inte längre om de söta smaksatta teerna utan mest olika varianter av Earl Grey. Back to basic, liksom

• Rauur

Liptons Vanilla thé på påse är min absoluta favorit.
    Sen så nu under graviditeten ha ja fått en dille på "Rabarber å grädde" på lösvikt. ^^,

Å alltid en skvätt mjölk med 2 bitar socker ;)

Men jag måste säga att lösvikt är såå mycket godare än thé på påse!

• Litetdahl

Kan rekommendera Kobbs teer i lösvikt. Lingonlängtan och Blåbärslycka är Kravmärkta och Fairtrade. Låt stå och dra ca 8 minuter, ha i lite flytande honung och en liten skvätt gammaldags mjölk. Toppa med lite kardemumma. Mumma!!!

• Vertigo

Dricker te varje dag, sanslöst gott.

Nu har jag två favoriter.

Grönt te:Yoghurt/citron
    Grönt te: Grönt och gott

Svar på tråden Ni som dricker Te!