• Lanson

Ni som dricker Te!

Jag är ny inom "te världen", och är nyfiken på vad just erat favorit te är. Lösvikt som i påse!

Själv har jag inte hittat något som jag satnat för förutom ett som jag drack för några år sedan som hette något med mormor, men jag hittar det inte någonstans till min förtvivlan! Kanske någon här som vet?

• Svar på tråden Ni som dricker Te!
  • Silme

Här är det bara lösviktste som gäller. Favoriten just nu är en blandning mellan vanligt svart te (typ english breakfast) och yogi-te (egentligen en kryddblandning utan teblad). Blanda hälften/hälften och du får ett otroligt smakrikt och gott te!

Om allt går som det ska; BF 090717
  • After Forever

Dricker nästan uteslutet bara grönt té. Finns mycket att välja på och en favorit är Kung Markattas.

• After Forever

After Forever skrev 2009-03-17 21:00:46 följande:

Dricker nästan uteslutet bara grönt té. Finns mycket att välja på och en favorit är Kung Markattas.
    Kan tillägga att jag dricker enbart påsté.
  • fiamalm

Dricker bara lös te, gärna nåt fruktigt, favvoriten just nu är blåbär/grädd och chocco/mint, sen har jag en sommarblandning som också är god, och en julblandning som passar närsomhelst.

• Anjis87

Jag dricker mest kamomillte, för att jag inbillar mig att det är bra för magen och allt, är nog mest psykiskt kanske
    Det blir som en liten hälsoritual på kvällen, och det blir man ju lugn av...

• Borboleta

"Rabarber och grädde" är gott. Jag brukar i och för sig prova lite olika. Är inte så förtjust i sorter med citrus i.

• Tingen

Mormors spektakel kan det vara den teblandningen du söker?
    Det är fläder, kvitten och grädde

«·´¨*·.¸¸.* 我爱你爱人 *.¸¸.·*¨`·»
  • mona83

Jag gillar en sort som heter Russian earl grey. fats dom flesta te sorter går i mig .
    Väldens te narkoman

• Tygtiiger

Jag dricker löste hemma och påste på jobbet.
    Påsar: Lipton har några trevligare varianter på earlgrey, med jasmin eller citron, de är ok.

Löste gillar jag inte för smaksatta teer, helst Earl grey, Sir William (som har en lätt röksmak), Earl grey blå blom, Lapsang Souchong (superrökigt, jättegott), Höstglöd är gott, likaså vintersaga. Vanligt rooibos är gott, inte smaksatt. Grönt te - isåfall jasminte eller sencha buddha, som är sencha med hallon och blommor i.

• frikadellen78

Liptons Peach Mango i pyramidpåse är mums tycker jag!

Svar på tråden Ni som dricker Te!