• Uca

Barn växelvis och semester hur gör ni?

vi delar upp loven separat från de andra veckorna, ledighetstid är viktig tillsammans. Både med mamma och pappa :o)

• Uca

det är min sambos barn, och vi var en vecka i Österrike över julafton utan hans ena dotter för hon var hos sin mamma. Så då var bara hans 17 åring med, men hos stör ju inte på något sätt. Det var mysigt att ha en "vuxen" semester med barn :o)

Jag anser att vi har barnen till låns under några år, men min partner ska jag ha resten av livet så att vårda vår relation är minst lika viktig för oss som för barnen.

• Uca

och...

ja, egentligen ska man ha 4 veckors sammanhängande semester... lagen finns ju till för att vi ska må bra :o) det gäller ju även skilda föräldrar :o)

• Uca

jag förstå helt ärligt inte varför föräldrar ser fritids som ett straff för barnen, de brukar bada, hitta på kuligheter och dessutom kan det ibland finnas andra alternativ. Några dagar hos farmor och farfar, kollo eller andra intresseläger...

Vårda er relation! Att ta hand och vårda sina barn betyder inte att alltid vara där för dem utan oxå se till att "mamma" och "pappa" är lyckliga :o)

Maddis, jag hejar på dig!

Svar på tråden Barn växelvis och semester hur gör ni?