Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

Lättja.... mm jag tackar guuud för dagis här... fattar inte hur det skulle gått till annars... Hejjar på dig nu iaf..

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Thezz... marinera köttet i tid o använd en syra som bryter ner proteinerna så får du det jättemört... vill man göra det snabbt använder man kiwi men det går bra med någon vinäger du gillar i marinaden

Gott med klipp o färgning! Ska jag boka tid till i början av april så fort jag kan prata i telefon o boka

• Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-03-19 10:04:17 följande:
    Lättja, haha jag är bitter på varenda födelseannons i tidningen... Bittra på du!Hanna, nu pratar du med en som inte har gjort egen marinad ngn gång i hela sitt liv. Tala ur skägget och ge mig ett recept isåfall Nu har jag tillomed fått i lilnserna för första gången på jag ve tinte när, får se om lovisa känner igen mig när jag hämtar sen. Kan ju inteha glasisar hos frissan då ser man ju inte va de pysslar med..
    haha herregud kvinna, aldrig gjort marinad???

Jag gör ju aldrig, eller jäkligt sällan iaf, efter recept och kallskuret är inte nåt som jag brukar göra till vardags direkt men det bör ju inte vara någon skillnad...

Anpassa marinaden efter andra smaker... jag gillar personligen att mariera i lite balsamvinäger, finskuren vitlök, salt/svartpeppar, liite soya och mkt teriyakisås. Skiva upp köttet eller stick små hål i det så att marinaden kan tränga in o lägg det i en plastpåse i kyl med marinaden helst flera timmar innan tillagning

Vill man laga snabbt o snabbmarinera o ändå få det mört kan man "stryka" köttet eller lägga det i med skivor av kiwi, men det får man inte göra under för lång tid för det bryter ner köttet till mos i slutändan
  • Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-03-19 10:18:41 följande:
    Det finns färdigt i affären juu........Smidigare o sticka hål kanske, eftersom det blir väl helstekning i ugnen kan jag tänka.. och sen skivning.. Nä kallskuret brukar inte vi heller göra, men det bir bra billigare att göra själv än att beställa. Tänkte iaf göra en vitlökssås till som är så himla god... så kanske ska prova din marinad då..
    min marinad går att göra varm, till kallskuret (el varmt eller låta såsen kallna) men ta då bara teriyakisås, finskuren chili, mkt finuren vitlök i fina skivor, liite soya och en skvätt vinäger.. koka upp o servera varm el kall till, kanongott tycker jag iaf
  • Hannnas
    Honeyflowers skrev 2009-03-19 10:29:17 följande:
    hallå tjejer!. var på bm-kontroll imorse o allt såg fint ut, fina värden m.mFick en tid om 1 mån med läkare för att diskutera ev. snitt. Känns bra!!
    Härligt *glad*
  • Hannnas

Zago... uscha för illamåendet, tyckte jag var värst denna gången just för att man hade en liten med sig hela tiden, fy fasen för att kräkas när sonen stod brevid o ville "vara med" mitt illamående var tyvärr än mer långdraget denna gång, kanske inte vad du vill höra MEN det går över!! o man fixar det! *pepp*

• Hannnas

thezz... låter som vi har nästan samma dagistider?? när hämtar o lämnar du?

• Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-03-19 13:23:21 följande:
    Hanna, 9-14 vanigtvis. men nästa vecka ska hon gå en dag till halv fyra då jag ska få hjälp o fixa här hemma. Det är nästan så jag skulle ha satt henne 9-15 istället.. Vid två har hon precis vaknat..Kicka, vad var det på din vagn som gått sönder?
    M är oxå på dagis 9-14 (tis-tors) tyckte väl att det kändes som att vi sprang iväg samtidigt
  • Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-03-19 13:32:20 följande:
    L är ledi varannan måndag istället. tog först fredagar men då har de stor sång o dans samling o hon älskar det så de blev j att tänka om där
    Ja det är endel att tänka på...

Nä nu ska jag klämma i mig 2 majskolvar o sen drar jag till dagis...
  • Hannnas

Morron

Lurk... spännande med huset o härligt att ha både insats o pengar till badrummet, det gör ju jättemkt!! Badrum är ju aaaasdyrt med (svettas som en gnu här över vårt)...

Jaz... stackars M

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7