Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladderbebisarna Del 7

zago: Garantierna gäller inte om du köper vagnen begagnad om personens namn finns på kvittot bara. Så du vet. Dessutom tror jag inte att några garantier gäller just nu.

Morron todos!
    Jag väntar på att vc ska ringa upp så att vi kan få träffa en läkare. Laban har ju ont i halsen och var i två fingrar och en tå och med tanke på vår streptokockhistoria så vill de kolla upp det.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • lurksmulan

Just det, hur gick det för zago på visningen igår?

• lurksmulan
    ae: Har de hattparad? Vad roligt!

zago: Kul att den var så fin, hoppas ni får den!

Lättja: Polly har väldigt bestämda åsikter om framför allt kläder och mat. Riktig tjej alltså. De kläder jag tar fram åt henne duger inte (!!) utan hon går och hämtar andra, och maten är hopplös. Ibland ska man skära, ibland inte, små bitar, stora bitar, sås eller inte, ketchup som var favorit förut får inte komma i närheten av hennes tallrik längre, hon har slutat äta med gaffel och äter bara med sked etc. Hon kan dessutom tacka ja till sås och precis när man börjat hälla ändrar hon sig och skriker hejdlöst. Om såsen då nått ner till maten är den oätlig.

Jaaa men jag har ju glömt att berätta! För ett par veckor sen när vi satt och åt gick hon ner från stolen helt plöstligt. "Nääää sitta!". Nähä, och varför inte det? "Pjutt stolen". Då hade hon väl pruttat och sen kunde hon inte sitta kvar där längre! Det var fantastiskt roligt måste jag säga! Vi försökte förklara att prutten var långt borta vid det här laget men hon kunde inte gå tillbaka. "Nää sitta stolen. Pjutt"
  • lurksmulan

Magda: Det låter inte alls otroligt! Så mycket som du tränar och rör dig!

För att fortsätta berätta om roliga saker gällande Polly. Hon fick en docka av min mamma, en från Fifi och blomsterfröna. Hon heter Gullan. Men Polly har liten svårt att säga det så det blir Bullan eller Bullen.

• lurksmulan
    snö: Jag förstår att det känns tufft. Laban har ju blivit sövd under lättnarkos och det var något av det jobbigaste jag varit med om faktiskt. Han kämpade emot som en galning och sen blev han bara slapp i hela kroppen. Det var hemskt. Men direkt efter var han hur pigg som helst, han sprang från uppvaket! Det kommer gå jättebra för Jordan, de kommer ju inte ihåg att de varit sövda sen heller.

Vi är tillbaka från läkaren, inga bakterier iaf.
  • lurksmulan
    snö: Han kommer ha det mycket lättare framöver efter operationen. Tar de allt på en gång då?
    Nej det är inte lätt att hänga med; Laban hade vad vi tror var svinkoppor, sen fick J halsfluss och sen visade det sig att jag också hade det trots att jag inte hade ont i halsen. Nu är Laban förkyld med ont i halsen och var i två fingrar och en tå så då ville vi kolla så att det inte är samma bakterier som tar ett varv till.
    Nej vi har inte flyttat än. 25/7 är det dags, så det är ett tag kvar. Nu rensar vi och har börjat packa lite också.
  • lurksmulan
    Magda: Magkatarr kan även göra ont på ett "knastrande" sätt högt upp i magen, precis där revbenen går ihop.

ae: Det finns alltid folk på fl som söker konflikter tyvärr. Jag vet inte hur många gånger jag börjat skriva ett svar och sen tagit bort det för att jag känner att det aldrig kommer vara värt det tjaffs som kommer uppstå.
  • lurksmulan
    Hanna: Finns det ens resebyråer som har 10-dagars längre?

Magda: Instämmer om att du kanske ska kolla upp det, du har ju haft så här länge nu.
  • lurksmulan

Ïmorgon blir det barnbyte här hemma. Laban får gå till dagis och Polly vara hemma. Hon är supersnorig och hängig och svullen ovanför ena ögat. Stackaren.  Laban däremot är mycket piggare och knappt snorig alls.

• lurksmulan
    jazzy skrev 2009-06-04 18:12:54 följande:
    usch vad trist med sjuka barn...måns har fortfarande feber.
    Vad jobbigt för er. Är magen bättre?
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7