Inlägg från: after eight |Visa alla inlägg
  • after eight

Pladderbebisarna Del 7

Morrn!

Lättja: Vad sjutton gör du här kvinna?! Åk och föd!

Lurkan: Så trist med huset!

Hanna: Stackare, är du sjuk? Hoppas du snart kryar på dig.

Vi har haft en UNDERBAR helg. Lyckats bränna 20 papp på trädgårdsmöbler, men det var de värda, det kommer bli så fint ute på altanen. Och Vincent har äntligen fått en cykelhjälm, så nu ska vi försöka komma ut på cykelutflykter så fort det är fint väder. Och jag har kommit igång rejält med min löpning. Tralalalaaa!

• after eight

NO: Varför är hon hysterisk på kvällarna? Det kommer att gå bra. Det blir säkert jobbigt, men man tar sig igenom det. KRAM!

• after eight

Morrn!

Kommer in helt snurrig efter att ha varit inne på Skatteverkets hemsida. Det verkar som om jag ska få tillbaka 24 200 kronor. Kan det verkligen stämma?!

Ränteutgifter och sånt får de väl från banken, väl? Såvida man inte hållit på med aktier under det gångna året så brukar det väl bara vara att kontrollera och godkänna, eller? Eller måste man göra mer saker när man har hus? Nån som är kunnig?

• after eight

Vi har ju ändå jämkat, så jag trodde inte att vi skulle få tillbaka så mycket. Vågar nog inte tro riktigt på det förrän jag fått hem papperskopian och kontrollerat alla uppgifter hemma. Men tänk om det stämmer, så underbart!

• after eight
    Thezzizen skrev 2009-03-24 08:14:55 följande:
    After, det kan nog stämma med tanke på ert nya hus. R o jag kommer få tillbaka sammanlagt 37000 och det beror nog på våra dya lån (tyvärr). jag kan ju säga att vi hoppas iaf verklligen att det stämmer
    Härligt Thezz! Jag vet inte om D kommer få tillbaka eller om han kommer få tillbaka. Men vi har ju jämkat så jag hade inte en tanke på att det kunde bli så här mycket. Har inte ni jämkat?
  • after eight
    Hannnas skrev 2009-03-24 08:48:27 följande:
    shit vilka härliga summor ni får tillbaks så himla roligt!! ser fram emot nästa år när vi får mer tillbaks både med rotavdrag o huslånet... har ju dock inte så mkt lån som ni har gissar jag men ändå myycket tycker jag så wihoo Ni som får sådana summor tillbaks, vad ska ni göra för pengarna, hur tänker ni? Vi kommer bygga till vår ena altansida nästa sommar är planen (har redan planerat lite inför nästa år )
    Det beror på om David får tillbaka eller inte. Måste han betala in går ju pengarna till det, men annars så finns det massor av hål att stoppa pengarna i. Hyra in en målare för övervåningen, bygga staket runt altanen, eller kanske extrapengar till semestern.
  • after eight
    angiee skrev 2009-03-24 09:45:49 följande:
    Hur funkat det där om man jämkar? Det kommer ju vi absolut att göra varje månad, får man tillbaka på skatten ändå? Tänker på det du skrev AE?
    Tanken med att jämka är ju att få ner kostnaderna varje månad och inte få tillbaka så mycket på skatten vid deklaration. Men förra året fick jag tillbaka 11 000 och nu 24 000. Jag antar att det beror på hur duktig du är på att räkna ut dina ränteutgifter osv. Jag jämkar ju hellre lite för lite, än för mycket, så jag tvingas betala tillbaka. Men, som sagt, jag vet ju inte än vad D får för skatteuträkning.
  • after eight

Tjoho! D får tillbaka 4000 och då har han inte gjort avdrag än, så drygt 30 kommer vi nog få tillbaka tillsammans. Känns suveränt!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7