Inlägg från: Kickan 84 |Visa alla inlägg
  • Kickan 84

Pladderbebisarna Del 7

Självfallet är det jobbigare när man är gravid, det är skitjobbigt att få barnen tätt.

• Kickan 84

HF: Nä, men jag tror att det går i perioder och alla barn är periodvis vad man som förälder vill kalla "helt omöjlig", om du hänger med?

• Kickan 84

Helt ärligt skulle jag aldrig rekommendera någon att ha barnen så tätt som vi har, tror inte det avstånd ni får kommer vara optimalt heller. Hade jag "valt" hade jag helt klart velat att S skulle vara mer självgående innan vi fick syskon, men så vill ju inte ödet alltid.

Nu har vi ju ändå landat och allt är bra, syskonen älskar varandra över allt annat och det flyter på. Men ja, det är inte precis rosa moln...

• Kickan 84
    jazzy skrev 2009-05-12 14:30:46 följande:
    Fast å andra sidan ser jag inte vitsen med att barn ska få det dom vill genom att "bråka" sig till det. Men vi är alla olika & uppforstrar våra barn olika... Det är faktiskt lite kul att se ibland..jag som jobbar med barn!!
    Håller med dig till fullo.
  • Kickan 84

Är nog rätt glad för det, skulle inte fixa ett förhållande utan sex. Då skulle det verkligen vara illa här kan jag tala om...

• Kickan 84

angiee: Sådär har jag med känt, dock nu efter förlossning nr 2. Har fått knipa som fan och det är ju väldigt viktigt för att man ska minska risken för framfall och sånt. Nu har jag ju lik förbannat fått en typ av framfall och kommer därför behöva op men ja... knip för allt du är värd kvinna!!!

Skönt att ni får ha dagis ändå, fast jag tror bara det är när man studerar man får ha det så faktiskt, för på pappret är du ju inte ledig

• Kickan 84

angiee: Man kan be gyn/bm känna efter också så att man vet om man hittar åt rätt muskler. Lurkans tips om att göra det vid tandborstning är ju jättebra, hittills har jag knipit vid varje amning och nu ammar jag ju mindre så det blir mer sällan och det är ju okej när hon ändå är så pass gammal.

Tror absolut det är p g a studierna, inte hört någon kommun där det är okej att ha barnomsorg när man är ledig.

• Kickan 84

NO: Även jag läste så, hahahahaha

• Kickan 84

Snö: Har samma regler här som AE skriver om, så jag antar att det är så. Jobbigt med FK

• Kickan 84

angiee: Förresten, hur blir ert bröllop nu? För visst blir det väl ändå?

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7