Inlägg från: Kickan 84 |Visa alla inlägg
  • Kickan 84

Pladderbebisarna Del 7

Hanna: Mitt tips är snäckorna man sätter på brösten mellan amningen, läker ihop jättebra med dem. Jag blödde som ett as med J och hade både de och amningsnapp ett par dagar tills det läkte.

Men jag säger som de andra, har du inte tänkt fortsätta att amma förstår jag inte varför du plågar dig, ont gör det för alla.

• Kickan 84

Tror för övrigt att nästan alla bebisar är såna där maratonätare i början, jag ammade June i timmar i början och det hade nog varit väldigt svårt att amma så mkt att hon blev nöjd ifall inte M också varit hemma. Sedan när jag var själv med dem avklarade hon amningen på 15 min ungefär och det ligger däromkring nu också. Ammar ju dock bara morgon och eftermiddag-kväll.

NO: Hoppas också att du får som du vill! Visst kommer A vara hemma också i början?

• Kickan 84

NO: Underbart! Sedan blir det något stöd för Ellen eller hur är det planerat?

• Kickan 84

Magda: Seth var inte heller någon sån, men då funkade ju amningen aldrig särskilt bra heller i o m hans gulsot, sedan blev det bara som en ond cirkel eftersom de försökte tvinga honom att amma när han var som slöast. June reste ju huvudet direkt och sökte, det är ju väldigt annorlunda.

• Kickan 84

Thezz: Är snäckor, som jag skrev av en särskild typ. Köpte mina vid amningsmottagningen/BB-hemvård, de utsöndrar något mineral som snabbar på läkeprocessen. Jag var fruktansvärt sårig och blödde vid varje amning då June åt konstant i början. Verkligen kanonbra är dem!

• Kickan 84

Thezz: Röstar för Elis, som vanligt eftersom jag inte fick någon själv!

Skönt att ni fått komma hem förresten

• Kickan 84

Thezz: Första dygnen kan de ju ha det väldigt krångligt, innan magen kommit igång ordentligt. Låter dock väldigt jobbigt med kväljningarna Har de sagt något på BB om det?

• Kickan 84

Thezz: Hoppas att det ger med sig snart

• Kickan 84

Hanna: Söt liten flicka!

Skönt att du kom i land så snabbt, själv tyckte jag att J var rentav ful i över en månad

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7