Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

snöstjärna skrev 2009-03-31 20:48:37 följande:
    Hanna:Ingen fara alls, ville ha lite tankar.Vi såg potential i huset, första huset som fallit oss i smaken på LÄNGE. De kommer så sällan ut hus här ... Vi kommer tjäna en hel del på att sälja lägenheten med, så det kändes som det skulle kunna gå =)De har räknat på driften som det är nu å då räknar de med 3000 å de plus lånet blir ändå mindre än vad vi har här å nu i vår trea. Så allt vi kan ändra på i uppvärmning osv, ger ju mer pengar i plånboken till slut.Att bygga nytt skulle inte fungera för oss ... så det blir ett hus att växa i och renovera. Allt trä ska målas vitt såklart ... å badrummen fixas. Lite tapeter och golv. Ja de e väl de jag ser som första åtgärder. Å sen kolla på uppvärmningen då.
    Kan ju verkligen rekommendera att budgetera in ny uppvärmning direkt, särskilt med tanke på att ni direkt sänker månadskostnaden med HUR mkt som helst jämfört med det system som ligger inne idag

Vad har ni tänkt göra i badrummen? o har du frågor ang det kör gärna över mig svarar på allt jag lärt mig hittills ang sånt

Tapeter o golv kostar inte så mkt, tar mest tid o plats... o måla furut är bara trist men enkelt.. o du, tänk på att man numer inte måste schellacka utan det finns en grundfärg som innehåller detta så slipper man ett målningsmoment *tips*
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    snöstjärna skrev 2009-03-31 21:01:02 följande:
    Hanna:Måste nog prata med nån värmekunig å få tips vad som kan vara bäst att byta till i just det där huset. Det är ju en övervåning med .. Antar de redan gjort några åtgärder eftersom kaminen installerats och det är 3glasfönster i alla fall.
    ja be en vent.gubbe kolla läget.. är det vattenburen värme el bara elradiatorer?

Vi har vent.gubbar rännande här nu med... lägger ju in ett sk värmeenergiåtervinningssystem i huset nu... o först när det är igång kan vi verkligen få nytta av kaminen t ex o dessutom minska pelletsåtgången med ca 40% (de säger mer men det tror jag inte på)
  • Hannnas
    snöstjärna skrev 2009-03-31 21:37:52 följande:
    Hanna:Vet inte .. står inget mer än direkt el och vedkamin med fläkt.Nått mer borde man ju göra så man sparar in såklart. Läste nånstans att konvertera till vattenburet skulle gå på ca 100 000 kronor. Blir inte riktigt klok på vem man kontaktar dock? Tips? Alltså för att få hjälp att kolla vad som är bäst att skaffa och vem man anlitar?
    mm konvertera till vattenburet om det inte finns är svindyrt, men det finns ju luft/luft pump o då måste man inte byta radiatorerna vet lättja köpte en sån (IVT tror jag) o de är nöjda så kolla med henne

Vet inte riktigt vem man kontaktar, vi har ju gräddfil....

Morron alla förresten

Mina knasiga stenhårda SD fortsätter här, magen övar väl som sjuttan...
  • Hannnas

C... roligt att se dig här o inte bara på listan

Jo nja nää kan väl inte påstå att jag känner mig redo inför någon förlossning faktiskt, livrädd snarare... men men, det är ju oundvikligt o tiden tickar högt nu

Roligt att vara halvvägs segaste tiden men absolut skönaste oxå! Njuuut

Upplever du någon skillnad denna grav? jämfört med förra...

• Hannnas
    2007 skrev 2009-04-01 08:12:05 följande:
    Hanna: Nja, känns ganska lika faktiskt. Mådde lite illa i början denna gången, det gjorde jag aldrig förra gången. Men jag klagar inte, vet att många, bla du har haft det mycket värre. Däremot är jag kanske tröttare, men det beror väl på att man inte hinner vila på samma sätt. Wilma tar ju upp tiden då man är hemma. Känner mig också räddare för förlossningen denna gången än förra, man vet väl liksom hur ont det gör. Men du kommer klara det galant. Ni tillhör fortfarande Borås Lasarett antar jag, även om ni flyttat? Kanske vinkar på dig när du kommer till förlossningen....
    Det finns alltid andra som har det "värre" men man kan inte bagatellisera sitt eget för det du

Jo man är ju konstant i en dimma numer, inte alls samma vila som sist, att man inte uppskattade det mer

Jo klara det är det väl inte tal om för alternativen är väl få så att säga men ja man har ju känslan o smärtan i bakhuvudet o blä.. jaja... o jepp, tillhör samma förlossning som sist
  • Hannnas

Heej tjejjer

Tibax från stan... fanns inga japanska körsbärsträd inne än så det blev en magnolia ist får se om han tycker det är "kul" hittade även ett par jättefina jeans på HM åt Måns, gillar inte "vanlig" eftersom de är så hårda men dessa var mjukare o lite "baggy" kanonfina!  osså lite lunch på stan med maken med men nu har jag ONT ... ryggen, svanskotan, ryggslutet, magen, ljumskar gråter fasen nästan jaja... fin vårdag iaf

LaG... hahaha vilken dröm ja kan du fatta, v38 tycker vi förtränger det ett tag till

Thezz... näää fy är det så illa ni kommer fixa det! måste!

Angiee... kbt för barn o unga är väl en kanonidé! etc är bara otäckt o som du säger säkert mer med.

• Hannnas
    MagdaA skrev 2009-04-01 15:32:04 följande:
    Hanna: nån bild på brallorna? är på jakt efter mjuka jeans åt A också.
    Nä ska kolla på hemsidan...

Grattis till dagis NO
  • Hannnas
    MagdaA skrev 2009-04-01 15:34:38 följande:
    A lyckades med världens vurpa för en stund sedan. såg inte, men hörde dunsen å sen skreeeek han! slog upp ett rejält jack på insidan av överläppen som blödde massor. stackarn. fläskläpp nu men glad igen iaf.
    Näää stackarn o det är så hemskt att höra den där "dunsen" ... M har ju nyllet fyllt med blåmärken sen han ramlade i trappan igår så usch...

Hittade inte brallorna på hemsidan, får ta en bild på dem vid tillfälle men just nu rör jag mig inte långt, har så satans ont
  • Hannnas

Morron

Trött

Lättja... skönt att höra! jag är inte så himlans rädd för hur det ska kännas just direkt efter hon kommit ut utan det är mest själva förlossningsskedet, jag minns den där ångestkänslan SÅ väl, den där känslan när man inte kommer undan o har så ont att man kan dö men inte gör det... ja svårt att förklara... däri ligger min värsta skräck.. men men, bara ta tjuren vid hornen för ut ska hon ju

Firat A lite nu på morgonen, orkade dock inte gå upp först med bricka o kaffe... o inget japanskt körsbärsträd fanns att köpa än så det blev en magnolia ist ska iväg o köpa en flagga till stången idag med

• Hannnas

thezz... skönt att hon verkar sova bra i egna sängen vad har ni för en säng?

Jobbigt att hon skrek sig igenom kontrollen men men... o sprutan reagerar de väl knappast på än? M har inte reagerat alls tacksamt nog

Jo jag ääälskar magnolia! o inte är de så dyra heller, 250 gav jag för en kanonfin planta!!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7