Pladderbebisarna Del 7
snöstjärna skrev 2009-03-31 20:48:37 följande:
Hanna:Ingen fara alls, ville ha lite
tankar.Vi såg potential i huset, första huset som fallit oss i smaken på LÄNGE. De kommer så sällan ut hus här ... Vi kommer tjäna en hel del på att sälja lägenheten med, så det kändes som det skulle kunna gå =)De har räknat på driften som det är nu å då räknar de med 3000 å de plus lånet blir ändå mindre än vad vi har här å nu i vår trea. Så allt vi kan ändra på i uppvärmning osv, ger ju mer pengar i plånboken till slut.Att bygga nytt skulle inte fungera för oss ... så det blir ett hus att växa i och renovera. Allt trä ska målas vitt såklart ... å badrummen fixas. Lite tapeter och golv. Ja de e väl de jag ser som första åtgärder. Å sen kolla på uppvärmningen då.
Kan ju verkligen rekommendera att budgetera in ny uppvärmning direkt, särskilt med tanke på att ni direkt sänker månadskostnaden med HUR mkt som helst jämfört med det system som ligger inne idag
Vad har ni tänkt göra i badrummen? o har du frågor ang det kör gärna över mig
svarar på allt jag lärt mig hittills ang sånt
Tapeter o golv kostar inte så mkt, tar mest tid o plats... o måla furut är bara trist men enkelt.. o du, tänk på att man numer inte måste schellacka utan det finns en grundfärg som innehåller detta så slipper man ett målningsmoment
*tips*