Inlägg från: after eight |Visa alla inlägg
  • after eight

Pladderbebisarna Del 7

Men magkatarr kan kännas så väldigt olika. När jag var gravid med Isabel var jag övertygad om att jag hade fått magkatarr igen, för illamåendet jag kände var likadant som det jag brukade ha med magkatarren. Men min BM upplyste mig om att gravidillamående och magkatarr kan kännas likadant. Och jag fick ju detsamma med Vincent, så det var ju inte magkatarren.

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • after eight

Morrn!

Grattis Kickan till examen! Superbra gjort!

Och NO: Jag röstade inte. *skäms* {#lang_emotions_embarassed} Första gången sedan jag fick rösträtt som jag inte röstade, men jag hade verkligen inte hängt med och röstkortet var borta.

• after eight
    numberone skrev 2009-06-08 08:59:29 följande:
    AE:*ggrrrr voff*  på dig som inte röstade  Jag bara gråter här hemma av nervositet, frustration och trötthet. Har haft massa SD nu på morgonen och det känns så olustigt... Är livrädd att det ska sätta igång och att det ska bli "fel" läkare som jobbar så det blir kaos i hela upplevelsen återigen. Det är rörigt och smutsigt hemma ... jag orkar inte med ellens skrikande och jag vill bara sitta i ett hörn och låta tiden gå....
    *skäms* {#lang_emotions_embarassed}{#lang_emotions_smile}

NO: Om det är någon tröst hade jag massa förvärkar med Vincent, det hade jag inte med Isabel. När man är gravid med andra barnet får man mer förvärkar, men de betyder inte nödvändigtvis att något är på G. Men ta det lite lugnt, sparka lite på A så han hjälper dig med det som du anser är viktigt, för att du ska känna dig redo för barnets ankomst.
  • after eight

Morrn!

Vad söt han är Lättja!

Vad gäller hår så har vi snaggat Vincent, eller snaggat med hans fina lockar har vi klippt bort. Lockarna var ju jättefina, men jag gillar inte heller långt hår på killar, så det rök. Isabels hår är dock fortfarande långt och hon trivs med det. Skulle nog inte kunna förmå mig att klippa bort hennes vackra lockar. Jag är nog ganska konservativ vad gäller frisyrer, killar ska ha ganska kort hår, tjejer kan ha både långt och kort.

• after eight

Hihi, jag var tvärtom när jag var liten; krulligt uppe på och rakt på sidorna. Och lockarna kom tillbaka när jag blev gravid med Isabel, men nu är jag platt uppe på och lockigt baktill.

• after eight
    Hannnas skrev 2009-06-09 11:02:03 följande:
    Här är en dam som har tappat allt hår som är mitt på skallen så hon ser numera ut som en munk... det nya håret som kommer är blont o det gamla som är kvar så att säga är ljusrött ser jätteskoj ut... mord i blick på den här bilden (klickis)
    Sötis!
  • after eight

Härligt angiee att kompisen börjar må bättre!

• after eight

Morrn!

Här har vi dubbelt upp av vinterkläder, men inte av regnkläder och stövlar. Eller ja, de har två par stövlar var, ett par fodrade och ett par ofodrade, men det är ju inte direkt dubbelt upp, eftersom de har lite olika användningstider.

HF: Isabel har vinterkläder från PoP, hon är inne på sin andra uppsättning nu, den första hade hon två säsonger. Har funkat jättebra. Till vintern ska vi nog köpa till Vincent där också.

• after eight

Har PoP rea över hela landet, eller bara lokalt?

• after eight

Isabel hade ju som sagt sina två säsonger, och då blir det ju inte så fasligt dyrt.

• after eight
    Thezzizen skrev 2009-06-10 10:23:36 följande:
    morron!Natten här har varit okej faktiskt. Lite bajsbyte o amning men lovisa har sovit. kvart över fyra ville hon in till mig så då bökade ja över noel i hans säng och så fick hon sova hos mig, sen gick vi inte upp förrän 06.20, inte pjåkigt.Hanna, rea även på hemsidan...HF, vi har haft en windfleece, två skaljackor och två vinteroveraller till lovisa fr pop. Ingen är dock köpt i affär, skulle aldrig köpa fullpris heller. De är traderade, overallerna med lappen kvar.  De har varit jättebra, dock är den jackan hon har nu så himla ful o dragkedjan lever inte läne till så den ska kasseras. Allt annat ärver lillebror så gott det går med årstider o strlk.Så det är första gången nu som jag funderar på o handla en på rea... om de finns ngn färg som tilltalar
    Var hittar du rean på hemsidan? Om man skulle kolla på vinterkläder till Vincent, tänkte jag.
  • after eight

Kul det här med potträning. Isabel blev torr så himla tidigt, hon var två år när hon lade av helt, också på natten. Hon vägrade ha blöja mer. Vincent har börjat säga till att han vill kissa och ofta blir det vinst när vi sätter honom på pottan. Bajsa gör han dock inte på pottan. Vi tänkte köra stenhårt i sommar med hans potträning, fast på hans villkor. Jag har bett dem på dagis fråga honom om han vill kissa på pottan, men de har närmare 20 blöjbarn som just håller på att pottränas, så de orkar nog inte ta tag i det om han inte uttryckligen säger till.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7