Inlägg från: after eight |Visa alla inlägg
  • after eight

Pladderbebisarna Del 7

Hej hej!

Massa sidor att läsa igenom.

NO: Hoppas din man förstår att han bör ge dig sovmorgon ibland också, så där kan han ju inte göra!

Hanna: Visst blir man lycklig när man ser på sina barn? Såna där stunder får jag ibland också, tänka sig att jag kunnat vara med och skapa TVÅ sådana underbara barn.

Och på tal om er diskussion om prinsar och prinsessor: Jag har aldrig kallat mina barn för prins eller prinsessa, gillar inte heller det. Däremot kallar jag dem ofta för mina godisbitar eller för mina chokladpraliner, för godis är ju det bästa jag vet. Jag har nog en hel del udda namn på dem, Vincent kallar jag för lillfisen eller busefisen. Stackarn, han kommer få men....

Och jag tar gärna emot en del av er uppvuxna trädgård Magda. Inte lätt att odla trädgård på en sprängbädd. *suckar*

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • after eight

Och jag missade ju det viktigaste av allt: GRATTIS HF på din födelsedag!! Hipp hipp HURRA! {#lang_emotions_flower}

• after eight
    MagdaA skrev 2009-05-07 11:30:31 följande:
    ae: vaschego! fast nu var den ju inte uppvuxen utan VILDvuxen
    Jaså? Ja, men det spelar ingen roll, vildvuxen kan man fixa till... *tackar och bockar*
  • after eight
    MagdaA skrev 2009-05-07 11:41:46 följande:
    jo, de må hända, men inte alltid så lätt. biland skulle jag hellre börja om från 0 och göra allt nytt. men, samtidigt är det här charmen med att bo på en gammal gård på landet. det behöver inte va så petnoga.
    *Skickar över en bit "ren trädgård" till Magda*
  • after eight
    Hannnas skrev 2009-05-07 13:55:30 följande:
    GoddagensGRATTIS på din 30-års dag Linda  äntligen på rätt sida strecket Här åker badkaret ner idag, de sätter precis in blandaren *på tiden*.. sen är det en massa småpill som snickaren har kvar innan det är klart *mutter*Tezz... vi har maaassor att göra på vår tomt o den är ju görstor... det är INGET gjort istort sett så vi står som ni på ruta1...
    *drömmer om en GÖRstor tomt* {#lang_emotions_tongue_out}
  • after eight

Kikar in snabbt innan det är dags att lägga sig ner igen. Jag har åkt på magsjuka för sjätte (!!) gången på fem månader. Allt jag äter rinner ur mig (sorry för detaljerna). Jag har ringt VC i dag, för David sa ifrån att nu var det banne mig nog, nu måste jag kolla upp så att det inte är något annat. I morgon ska jag lämna in bajsprov (härligt, eller hur?), David ska åka och hämta provbehållarna i eftermiddag.

Jag tror att min kropp inte hinner återhämta sig, för jag har haft för mycket att göra på jobbet, har inte haft en andningspaus sedan oktober, när jag började jobba efter mammaledigheten. Men jag antar att det är dags att börja lyssna på kroppens signaler, för så här orkar jag inte ha det längre.

• after eight

Grattis Gallina till en liten kille i magen! Bra kombo det där; en tjej först och sen en kille. Jag skulle nog också gissat på kille.

• after eight

Jag ger också saft ibland när de är sjuka. Annars är jag stenhård med vatten eller mjölk för Vincent. Med honom har det i och för sig inte varit några problem, han älskar vatten.

God morgon förresten! Hemma i dag också. Lämnat prov på VC, men det kommer ta en vecka innan resultatet och jag tror inte att det kommer att visa något.

• after eight

Morrn!

tillbaka på jobbet efter två dagars sjukskrivning, men mååånga dagars sjukdom. Hoppas kroppen håller.

Angiee: har ni så fria tider på dagis att Vendla kan vara där när du är hemma ledig? Det skulle aldrig funkat här.

• after eight

Angående barn med vilja; vi har ju som bekant en ung dam här hemma som satt oss på prov många gånger. Hon har väldigt hett temperament och mycket vilja och visst har väl jag också ibland önskat att det inte var så, men oftast lyckas jag se det positiva i det hela. Precis som Hanna sa om Laban så finns det ingen som sätter sig på min lilla tjej.

Och jag håller med Lurkan att man kan se skillnaden mer ju större de blir, Vincent har ju också vilja, men jag tror inte att han skiljer sig så mycket från andra 1½-åringar. Isabel däremot får vi nog hålla lite koll på, hon kan lätt bli dominant när hon är med kompisar, hennes bästa kompis är väldigt snäll och har inte alls samma vilja och jag försöker lyssna in på deras lek så hon inte kör över sin kompis.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7