Inlägg från: after eight |Visa alla inlägg
  • after eight

Pladderbebisarna Del 7

Vad spännande Zago! Jag håller tummarna för att ni får den.

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • after eight
    snöstjärna skrev 2009-06-04 09:32:38 följande:
    Ville bara tala om att vi lever.Har det väldigt jobbigt just nu, kikar in ibland men orkar inte lämna nån kommentar.Men vi finns här.På måndag börjar jag jobba 75%, mot min och läkarens ovilja. Men jag ska klara det, för att jag måste. Ska ringa rektorn å prata med henne idag ... får se hur allt kommer att bli med barnomsorgen osv. Har ett enormt hat mot FK just nu. Men deras statistik ser väl bättre ut, för de har ju fått ut någon på arbetsmarknaden igen.Som grädde på moset så var vi med Jordan till läkaren igår för att han fortfarande är så himla snorig, i över 1½månad har han gått å snorat nu. Å hostar så han blir blå om nätterna. ... blev remiss till öron för operation av rör i öronen, halsmandlarna & näspolyper. Ingreppen i sig är ju "vanliga" å inget farligt, men för mig blev det som om han ska undergå värsta tänkbara operation. Känslorna svämmade över. Vet inte om nån förstår? Men tanken att vandra i samma korridorer vi gjorde under de 5 veckor vi låg på neo är skrämmande. Att behöva söva honom känns skrämmande ... jobbigt helt enkelt. Inget jag behövde nu när allt är så jobbigt som det är. Men det är ju för hans bästa ....inget kommer ske förrän efter sommaren, så vi kanske ligger på operationsbordet båda två samma månad.
    Snö, det är inte alls konstigt att du känner så. Det behöver inte vara en hjärtoperation eller något sådant allvarligt för att man ska bli jätteorolig. Och narkos känns ju aldrig kul när det gäller ens barn. Speciellt med den start ni hade. Jag har fortfarande en del ångest som sitter kvar efter Vincents start på neo också. Jag känner inte av det ofta, men ibland när man blir påmind på något sätt, när man är i liknande miljö. Men SKÖNT för Jordan att han får hjälp, då kommer han ju må bättre inför nästa hemska förkuylningssäsong.

Lurkan: Bullan kallade jag Isabel när hon låg i magen. *fnissar* Och så söt kommentar hon hade häromdagen. Som man frågar får man svar...
  • after eight

Kan ni peppa mig lite. Har ett oerhört värdsligt litet problem. Jag var ju så inställd på Kap Verde, men det blev Egypten istället. Och Egypten känns som ett andraval, för att Kap Verde blev några tusenlappar för dyrt. Och det är ju inte så kul att känna så, man ska ju se fram emot stället man åker till.

• after eight
    jazzy skrev 2009-06-04 10:52:56 följande:
    min bror åker alltid till Egypten, jättebra för barnen tycker han...
    LÅter bra. Mera mera!
  • after eight

Tack tjejer! Jag behövde höra det. Tänk så löjlig man kan vara egentligen.

Snö: Jag tror också att det sitter i ryggraden och med tanke på Jordans start så kommer det nog göra det ett tag till. Och jag förstår att det är läskigt med narkosen, men det kommer att gå bra. Men det är väl bra om både du och maken är med när han ska sövas. Och så HÄRLIGT att det finns rektorer som inte är så stela och paragrafridande!

Isabel har också ett par fejkfoppor. Jag fick ett par av min mamma förra sommaren, för hon hade köpt två par. Jag använder mina när jag ska springa ner och hämta posten osv. Skulle aldrig komma på tanken att köpa ett par själv. Men Isabel är så avis på mina, så hon var tvungen att ha ett par också, ett par ljusgröna. Men inget blingbling på dock.

• after eight
    Hannnas skrev 2009-06-04 12:21:52 följande:
    SÅ... tillbaks från lillstan, o fotbollsmålet är monterat o står nu o glänser på tomten ska bli såå kul att hämta M på dagis sen o visa honom AE... jag kan inte peppa så mkt då jag inte har någon erfarenhet av egypten MEN det är en resa ni ska göra ju! underbart att komma iväg o få njuta hela familjen o några tusenlappar mer som KVresan hade kostat hade säkert inte gjort er gladare   Vi ska oxå iväg på en AI-resa nästa år, hösten har vi tänkt, typ slutet okt, början nov... några tips på vart man kan åka? inte fööör dyrt (ej thailand mao) o vaarmt ska det vara... idéer?
    Egypten.
  • after eight

Suck! Jag blir så less över att vissa människor här på FL söker konflikter. Jag blir beskylld för att vara nedvärderande, när personen ifråga verkar välja att missförstå mig, eller så läser hon inte tillräckligt noggrant det jag skrivit.

• after eight

Jag har ju haft magkatarr sedan 92. Då började det med ett enormt sug i magen, blandat med lite illamående. Svårt att veta när man var hungrig och när det var magkatarr.

När det nu blossade upp senast trodde jag ju att det var magsjuka, för jag fick diarréer. Och jag har en kompis som fick kräkningar. Så det kan ta sig olika former.

• after eight
    Hannnas skrev 2009-06-04 12:37:30 följande:
    o det kan göra ONT som fan! jag hade det, på gränsen till magsår för ganska många år sen o det gjorde huur ont som helst! fy...AE... jaaaa svårt att övertala maken om det bara han har fixerat sig vid att han inte vill dit fattar inte! *mutter* men men övertalning o kanske lite fina bilder från er resa sen så är det kanske klappat o klart
    Är han rädd för oroligheter? För det var jag. Men på Fritidsresor hävdar de att de aldrig någonsin haft en attack på något av deras resorter. Men vi ska å andra sidan inte ut på massa utflykter heller.

Kap Verde är ju ett alternativ då kanske. Har ni drygt ett år på er att spara hinner ni väl det. Då verkar Boavista vara den bästa ön, utav de charteröarna som finns.

Annars finns ju Kanarieöarna, men det känns inte lika varmt och solsäkert i november.
  • after eight

Kap Verde All inclusive på 4-stjärningt kostar runt 40 000 för två veckor. Sen behöver du ju ändå ha lite fickpengar, om ni vill lämna resorten och göra lite utflykter. Det tar ungefär 8 timmar att flyga dit och det är varmt i november.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7