Inlägg från: snöstjärna |Visa alla inlägg
  • snöstjärna

Pladderbebisarna Del 7

lurkan:
    Det har inte heller märkts nån skillnad. Mer än att han börjar bli gnällig framåt kvällen om han sovit för lite på dagen. Han sover 1-2 timmar numera. Förr över 3timmar ... verkar som han bara inte kan somna .. eller om det är tänderna å den långa förkylningen som gjort att det blivit så här.

Det ljuva i kråksången är att han gärna inte vill ha nappen på kvällen när han ska somna, så jag tänkte vi skulle försöka göra oss av med dem på kuppen.
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • snöstjärna

Gomorron brudar!

Varit off ett tag, legat sjuk både jag å Jordan, maken har vabbat å klarat sig från å bli sjuk. Nu är vi åter i vardagen. Sitter dock med lite jobbig hosta här på jobbet.

Vad har hänt?

• snöstjärna

Ville bara tala om att vi lever.

Har det väldigt jobbigt just nu, kikar in ibland men orkar inte lämna nån kommentar.

Men vi finns här.

På måndag börjar jag jobba 75%, mot min och läkarens ovilja. Men jag ska klara det, för att jag måste. Ska ringa rektorn å prata med henne idag ... får se hur allt kommer att bli med barnomsorgen osv. Har ett enormt hat mot FK just nu. Men deras statistik ser väl bättre ut, för de har ju fått ut någon på arbetsmarknaden igen.

Som grädde på moset så var vi med Jordan till läkaren igår för att han fortfarande är så himla snorig, i över 1½månad har han gått å snorat nu. Å hostar så han blir blå om nätterna. ... blev remiss till öron för operation av rör i öronen, halsmandlarna & näspolyper.

Ingreppen i sig är ju "vanliga" å inget farligt, men för mig blev det som om han ska undergå värsta tänkbara operation. Känslorna svämmade över. Vet inte om nån förstår? Men tanken att vandra i samma korridorer vi gjorde under de 5 veckor vi låg på neo är skrämmande. Att behöva söva honom känns skrämmande ... jobbigt helt enkelt. Inget jag behövde nu när allt är så jobbigt som det är. Men det är ju för hans bästa ....

inget kommer ske förrän efter sommaren, så vi kanske ligger på operationsbordet båda två samma månad.

• snöstjärna
    AE:
    Ja det blir så himla jobbigt ... eller ja det är väl mest rädsla. Känner att det sitter i ryggraden lixom. Jag trodde jag kommit "över" det värsta. Har precis skickat in att få ut hans journaler att läsa å allt. Kommit så långt två år senare .... men nu blev det uprivet å jobbigt igen. Men naturligtvis kommer vi göra det om de tycker det behövs, det är ju för hans bästa. Blir skönt för honom att hålla sig friskare å slippa få öroninflamationer å sånt tråkigt.

Mina föräldrar var till Egypten å ÄLSKADE det.  Det är nog underbart! Det är sol, värme, utomlands! =) 

Hanna:
    Ja, klart man blir orolig. Det är väl mammors rätt ;)
    Men det blev lixom så himla jobbigt ... maken är dock lugnare, å sa att han kan ta det jobbiga när han ska sövas å så ... men man vill ju ändå vara där, vara med, finnas där.. hur jobbigt det än är.

Jordan har oxå ett par fejkfoppas, ett par orangefärgade =) Så fina.

----------------------------------

Pratade just med rektorn. SÅ GLAD! Tänk att man kan få bli det oxå i allt detta!
    Hon beviljade att Jordan får fortsätta gå samma tider hos dagmamman fast jag är tjänstledig .... så det blir ingen förändring för honom, det flyter som vanligt. TACK FÖR DET! Nu är det "Bara" jag som ska orka å kämpa igenom mina vardagar. Skönt att behöva "tänka på" Jordan med ... utan han kommer ha det bra, även om jag däckar.

GLAD!! 
  • snöstjärna
    AE:
    Det är skönt  att kunna "vädra" sina tankar med er. Inte många som kanske förstår att man kan känna så .. "det är ju ett sånt litet ingrepp". Men för mig blir det såååå stort. Jobbigt.

Ja jag är SÅ glad att rektorn var så himla gullig å förstående, hon frågade hur det var med honom nu om han var frisk å lite sånt. Skoj att de vet vem det gäller lixom =) Han är omtalad. Goaste å gladaste ungen tydligen, aldrig lessen. Glad å påhittig å aktiv. =) Skönt att höra, värmer mammahjärtat. Fick beröm för honom på sjukhuset igår med, sötaste ungen på lääääääänge ;)

I alla fall så var det inga problem såg hon, jag förklarade ju läget med FK å allt. Å han går ju på heltid nu, så det gick så bra så bara dagmamman inte hade nått emot det sa hon, så jag fick säga att det var ok från rektorn. Å dagmamman har jag redan pratat med innan beslutet kom nu i går ... å hon var snarare rädd att han inte skulle få vara kvar där. Så det löste sig så himla smidigt!!! =) GLAD!

zago:
    Ja det har verkligen varit ett helvete sista tiden.
    Jag kämpar, å sliter. Å nån gång ska det bli bra!
    Jag SKA klara av att jobba på 75%.
    Jag SKA kunna gå upp till 100% efter operation ... när vet jag inte, men jag SKA! =) Motiverad är jag, å viljan finns. Väntar bara på mer ork, mindre ont ...
  • snöstjärna

lurkan:

Ja man får härda ut, som med allt annat. Men inte känns det nå lockande direkt. Vidrigt rent ut sagt. Men måste vi så måste vi, mår han bättre så fine. Iofs så klagar han inte, han är pigg å far runt som vanligt. Men ja, han flåsar å är täppt stackarn.

Va skönt att de inte är några bakterier som bråkar med er, har inte hängt med på vad som hänt då jag bara haft så himla tungt själv ... hoppas ni mår bra! Kram Har ni flyttat förresten?

• snöstjärna

lurkan:

Ja vad jag förstod skulle de ta allt på samma gång, det tyckte vår läkare i alla fall, får väl se vad öronläkaren säger.

Oj ja det går ju runt runt runt. Tur att det inte var det nån bakterie i alla fall då ... Hoppas Jordan får bli fri snuvan å hostan nu bara så han får vara frisk fram till ev. operation.

"Rensa" .. oh de e inte bara det! Skoj med flytt =)

• snöstjärna

Tjingeling!

Missförstånd:
    Gud så skönt att det gått så snabbt för dig att få tid. Jag väntar å väntar å längtar å längtar ännu, men SNART såååå! =)

• snöstjärna

Thezz:
    Jaså, ja det blir ju mer å mer vanligt å mer å mer "okej" från andra ;) De har börjat operera på nästan alla sjukhus nu, det finns ju en enorm efterfrågan ... till å med vårt lilla sjukhus i Hudiksvall opererar ju =) Men attans för denna väntan .. den är grym!
    Men snart så ... augusti - oktober är det dax för mig ....

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7