Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

lurksmulan skrev 2009-03-30 11:04:55 följande:
    Polly sjunger massor, hon är superkul! Hon och mormor brukar sjunga "Pappa kom hem" och då sjunger hon ett ord här och där. NO: Jag förstår att det känns konstigt att planera bebisen födelsedag! Då behöver ni ju inte gå runt och fundera när det blir. Det skulle kännas mycket märkligt för min del. Åh har Thezz fyllt? Grattis!! Hanna: Har du ingen fleecetröja eller nåt du kan ha under?
    Ingen som täcker magen... o nu känns det helt onödigt att köpa nåt som gör det... 22 dagar kvar...
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    Kickan 84 skrev 2009-03-30 11:21:48 följande:
    Hanna: Ingen av Anders tröjor som funkar då?
    nopp
  • Hannnas
    Kickan 84 skrev 2009-03-30 11:38:53 följande:
    Hanna: Men gode gud kvinna, hur stor är du?
    hahaaa inte alls eg men magen putar verkligen rakt fram o A har inte såå stora tröjjor men jag får väl testa ändå men de kommer inte täcka ner hela vägen helt klart o kaaaaaallt
  • Hannnas
    lurksmulan skrev 2009-03-30 11:40:05 följande:
    Hanna: Jag kan kasta ur min gamla fleece från flygplanet, jag hade den när jag var höggravid, den kommer du få plats i!
    HIT med den bara
  • Hannnas
    lurksmulan skrev 2009-03-30 11:43:34 följande:
    Det är en herr-fleece i storlek typ xxxl eller liknande! Jag hade ju gigantisk mage när jag väntade Laban (sf-mått 40 i v. 40) så den borde du få plats i!
    haha OJ shit här snackar vi mage min har ju bara sf 32 så det ÄR verkligen inte stor men nog så ivägen

Väntar nu bara på att M ska somna så man kan få nåt gjort...
  • Hannnas
    snöstjärna skrev 2009-03-30 12:16:43 följande:
    Jordan pratar väldigt lite han med, han säger inte ens alla ord han sa förr längre.Han e väl inne i nån "paus".Vi funderade länge varför han gick å så ia ia ia dock .. men jag tror jag kommit på det. Det är I-aj I-aj Oh .. ni vet från Old McDonald had a farm .. =)
    han är säkert inne i en "samlarperiod" då
    lurksmulan skrev 2009-03-30 12:32:52 följande:
    Hanna: Men då är ju Ylva en mycket mindre bäbis än vad Laban var också! Typ hälften.

haha hälften? nää tok ... Y är ju dock liten men inte SÅ liten

Angiee... usch så lessamt

• Hannnas
    lurksmulan skrev 2009-03-30 12:54:57 följande:
    Thezz: Ja men det är väl bra med ord ändå! Polly har kommit in i nån period när hon verkligen är som en papegoja och säger allt vi säger. Dessutom är hon helt besatt av att läsa, hon kommer springades med böcker "läsa läsa" var tredje minut ungefär. Och sen upprepar hon alla ord i boken.Hanna: Ha ha, nä okej då.
    haha M o P är verkligen twins

Alltså, jag har så dåligt samvete.... Nu de sista veckorna orkar jag inte göra nåt med M, ids inte gå ut, ids inte springa runt, ids inte hitta på saker.. är verkligen värsta sämsta men försöker så gott jag kan ändå...

Hittar ALLA verkligen på nåt med sina älsklingar hela tiden dagarna i ända?? Känns som att alla springer på ÖF hela tiden, går ut vareviga dag o håller på som sjuttan o roa dem... eller är det bara jag som är så kass
  • Hannnas
    zagolik skrev 2009-03-30 14:06:15 följande:
    Emil säger aj,aj,aj och tar handen på huvudet vad det än är som gör ont liksom. Sen säger han mamma och pappa och vinkar alltid hejdå när man ska gå. Innan man ens hinner ta på sig jackan i bland. Sen säger han hej flera gånger om dagen när som helst. Där säger han med men det kommer me när som helst.
    haha sött

M har blivit "oförskämd"... vinkar o säger hejdå till folk när han tröttnat på situationen... liiite pinigt faktiskt tur att han är så liten än så folk mest skrattar
  • Hannnas
    MagdaA skrev 2009-03-30 14:11:55 följande:
    Hanna: ONEJ! Du är inte värsta sämst! icke! Jag/vi hittar inte heller på saker mer Alex hela tiden å jämt. Det hinner man inte. det är mat å tvätt å städ å fix när man är hemma. Som tur är så gillar ju A att hjälpa mig med sånt, tvätten är typ det roligaste han vet. Men samtidigt försöker jag få gjort saker när han sover så man har lite tid med honom sen. Som nu t ex förbereder jag middagen så att han å jag får lite tid tillsammans sen när han vaknar, så går middan snabbt att fixa sen.
    Skönt att höra

Vad hittar ni alla på när ni "gör nåt" med era ungar? tycker det är svårt o har fantasibrist på hittapåsaker just nu...
  • Hannnas

Era förslag är kanon (förutom ÖF som inte finns i närheten o inget alternativ nu).. men som höggravid är det inga alternativ känner jag... åka ensam till badhuset med M i detta tillstånd lockar tyvärr inte alls men annars bra idéer...

Lurk... jo vatten leker vi med varje dag, antingen i balja el att han står o pillar vid vasken o grejjar

Nä förlåt mitt gnäll... är bara så trött på att inte kunna vara en "riktig" mamma nu... allt i Måns höjd är nämligen apjobbigt...

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7