• MagdaA

Pladderbebisarna Del 7

Hannnas skrev 2009-04-23 13:48:45 följande:
    haha vi är olika där jag är allt utom nyttig, el iaf väljer jag det inte på det sättet... ääälskar fett o ost så det vräker jag gärna på men soltorkade tomater är SÅ gott på pizza o det finns ju inte på alla ställen... o ruccola o mozzarella mmm
    det är itne det som är problemet, att jag vill vara nyttig, problemet är att min mage inte pallar "köpte-pizza". då får jag bo på toa resten av kvällen...
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

lurkan: jag har alltid haft känslig mage, men sen jag la om kost och gick ner i vikt har jag blivit ännu känsligare, som att kroppen vant sig vid bättre mat och protesterar högljutt när jag äter dåligt. bra iofs, för då undviker man det ju.

• MagdaA

lurkan: mkt av den mat M gillar kan jag inte äta, t ex pannkaka, våfflor, potatispullar, pizza, strips osv... lite jobbigt att laga dubbelt så det blir sällan den mat han väljer...

• MagdaA

*räcker upp handen* mycket räkningar här också tyvärr ska bli skönt sen när jordvärmen är fixad!

fick ett ryck och stack ut med hunden på en joggingsväng. nu ska pojken läggas sen blir det taco

• MagdaA

hej hej *vinkar*

va konstigt det är att vara hemma helt själv, ine ens en sovande pojke hemma...ska hämta på dagis vid 11.30, sen sticker vi till stan.

zago: menar du sån stol man har bak?

• MagdaA

vi fick en bäbis på jobbet i morse, men det räknas väl inte

• MagdaA
    Kickan 84 skrev 2009-04-24 11:06:06 följande:
    Magda: Åh så mysigt! En kalv antar jag eller har de andra djur också där du jobbar?
    japp, en kalv. har haft väldigt lugnt med kalvningar sista tiden så nu är det lite extra kul, men jag är glad att jag är ledig i juli, kommer ha 40-50 kalvningar under den månaden, aug ca 30-40.

finns 4 islandshästarhästar också, men några föl är inte på g. 2 katter å en vallhund vid namn Flink
  • MagdaA

zago: minns inte vad våran heter, men ska kolla det, hinner inte nu, påminn mig senare. lutningsbar tror jag inte är nödvändigt, hur ofta tror du att han kommer somna? hur pass mkt/långt kommer du cykla i sommar?

sticker till dagis nu, sen stan. trevlig em!

• MagdaA

go kväller

haft sjukt mycket att göra i helgen, först nu jag sätter mig ner en stund. vi har haft helt UNDERBAT väder lör-sön så det var lite tråkigt att man var tvungena tt jobba. har försvunnit massor med snö! hade en visning ute i em och det känns att solen tog!

Thezz: såg att du funderat på de där med att ta hål på hinnorna. När jag blev igångsatt när Ebba föddes, då tog dom hål på hinnorna, var öppen ca 3-4 cm då. Nu var det ju lite annorlunda kanske, men det sattes igång precis som en "normal" förlossning med att dom tåg hål på hinnorna och sen fick jag värkstimulerande dropp.

• MagdaA

i fjol köpte vi sandaler med stängd tå på din sko, dom var jätte bra, ska kika där i år också. nu är det ju mest stövlaar som gäller, men han har även ett par lite rejälare typ "joggingskor" från stadium, everest, superbra!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7