• MagdaA

Pladderbebisarna Del 7

hej hej! va lugnt det var här idag då. Nyss hemkommen från jobb. så himla skönt att kunna sätta sig vid datorn en stund SJÄLV. Min syster sitt eroch leker med Alex i ahns rum

Ska iväg på jobb i kväll igen, vet inte än hur jag ska orka men jag hoppas få lite energi av middagen.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

hej på er. mycke jobb nu + att min syster är här, så lite tid vid datorn.

Lurkan: Blev en liten tår i ögat när jag läste vad Laban sagt, att han ville köpa en present, så gulligt av honom. tror absolut att han förstod vad som hände/blev fel och att man itne ska göra så, skönt att allt gick bra.

Hanna: tjusigt! kommer övriga väggar vara vita?

• MagdaA

nu blir det sängen här. OM vi får sova nått. Alex bara hostar och hostar. Förra natten hostade han så han kräktes 2 ggr...

• MagdaA

försöker göra lite påsk här hemma. har pyntat påskris som står i en mjölkkruka utanför dörren. fick traska ut i djupsnön för att hitta ris. hade snö långt upp på låren! planterat påskliljor i fina krukor som står på köksbordet och i hallen. tycker eg inte att man behöver påskpynta så mkt, men lite fint kan man ju ha iaf.

i em ska vi till stan en sväng jag och lillasyster, Alex får vara hos farmor. tänkte försöka hitta nått fint att ha i Alex ägg. tips?

• MagdaA

no: vet tyvärr inte men blev himla nyfiken. vad ska du göra?

• MagdaA

no: gissade nästan de. kul, det skulle jag också vilja göra, men stommen ja.... kolla loppis kanske? second hand? blocket?

• MagdaA

no: hittade flera pippitält på blocket...

• MagdaA

morrn morrn och trevlig påsk på er!

3:e natten utan välling här!!! Alex ändrade vanorna själv, 2 nätter först helt utan gråt, i natt lite bök vid 3, men somnade om till slut och sov till 8! Iofs var vi hos mina föräldrar igår så det blev sent. Nu var det han som började så nu fortsätter vi, måste få bort denna dåliga vana. sååå mkt gladara när han vaknar efter en hel natt utan massa bök. GLAD!

• MagdaA

jazzy: varierat. Alex är på dagis 3 dagar/vecka, det blir mellan 13 och 21h/v beroende på hur långa dagar han är där. Oftast så lämnar M honom strax före 7. jag hämtar antingen 11.30 el 14.15. Nån enstaka gång är han där 10.30-16.15.

• MagdaA

Kickan: ja, det känns riktigt bra. Det som känns bäst är att han tycker det är så himla kul också, å det tror jag till viss del beror på att han inte är det 7-17 varje dag som många barn tyvärr är. Han är där lagom för att tycka att det är kul att åka dit. Jag är i regel ledig 1 vardag/vecka, sen så jobbar vi ibland om varann, att M hinner hem innan jag åker, så då behöver han ju inte va där då heller. sen nån gång som M tar ut ½ fp och är hemma med honom. funkar bra för oss hela familjen Ev kommer han kanska va hos farmor nån dag/v i höst.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7