Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

jazzy skrev 2009-03-27 15:14:59 följande:
    hanna...tror att det har att göra med att 15 timmmars barn "tar upp" en hel plats.
    Men hur kan det vara så? han är ju inte ens där 2 av 5 dagar i veckan? o inga mellanmål ingen frulle bara middag 3 dagar
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

så texten fixad igen

• Hannnas
    jazzy skrev 2009-03-27 15:21:53 följande:
    för att det går inte att sätta i ett barn på dom timmarna måns inte är där...
    nä sant iof men de kan ju planera personalen annorlunda då... el hur gör de i andra kommuner... vet att i vår förra kommun så fick man minst halverad taxa när barnet gick 15h
  • Hannnas
    jazzy skrev 2009-03-27 15:24:27 följande:
    fast jag tycker 15 timmar/v är helt ok, tänk dig förr när man inte fick behålla sin plats alls...
    Jo det är helt ok med timmarna, men inte att man ska fulldebiteras för den tiden, tycker inte jag...
  • Hannnas
    jazzy skrev 2009-03-27 15:33:08 följande:
    ja, dyrt är det...men det har med ekonomin att göra. Vissa kommuner har nog inte bra ekonomi.Så dom tänker nog att vill man ha en plats så får man betala..eller nåt...
    Jo det fattar jag men jag tycker ändå det är synd att det gör så med 15h barnen... fel överhuvudtaget att låta en kommuns ekonomi gå ut över barnen o föräldrar... särskilt när man kan lägga pengar på en jäkla massa annan skit..

"olika budgetar" my ass säger jag bara... prioritering då... nä dåligt!
  • Hannnas
    snöstjärna skrev 2009-03-27 15:54:34 följande:
    Vad kostar det i era kommuner? Är det samma taxa överallt?Vi betalar typ 743:- har jag för mig.
    1260 betalar vi
  • Hannnas
    jazzy skrev 2009-03-27 16:00:58 följande:
    Taxor för förskola och familjedaghem, per månad För 1-3-åringar (samt för barn som fyller 4 år under vårterminen): Förskolebarn 1 Timmar per vecka % av inkomst Högsta avgift per månad 0-15 tim/vecka 1,2% 504 kronor 15,01-25,0 tim/vecka 2,4% 1008 kronor 25,01- tim/vecka 3,0% 1260 kronor  så ser det ut i vår kommun...
    här är det 3% o högsta 1260:- oavsett timmar...
  • Hannnas
    jazzy skrev 2009-03-27 16:07:47 följande:
    hanna...när H & J gick så hade man en betalningsfri månad/år...augusti
    Herregud...

Ja jag får nog kolla upp hur det blir med sommaren här, M ska ju vara hemma 2 1/2 månad o det vore verkligen SURT om man ska debiteras då
  • Hannnas

Wihoooo UNDERARA glada nyheter här i tråden ser jag

*dansar salsa*hulahula*svänger som fan på höfterna med magen *

G R A T T I S Lättja till en liten lillbrorsa o så himla roligt att det gick bra och tack för bajsklumpar kanske man ska säga med

• Hannnas

Morron

Lättja... roligt att höra ifrån dig o förlossningen var verkligen typiskt dig

Kick o Lättja... japp så var man ÄN mer övertygad om att någon amning blir det då INTE

Angiee... GRATTIS igen

Igår var vi på långprommis, M gick nästan 1km helt själv och i stort sett samma takt som vi vuxna gissa om han var törstig sen o väl värd en bulle

Nu sägs nästan allt här hemma i meningar på 2-3 ord med, jättekul är det

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7