Pladderbebisarna Del 7
Grattis Lurk.... Man bör kolla upp hus med lättbetong byggt 60 talet...Vi bor i ett sånt. Normala radonvärden har vi..Men i höst ska vi mäta ordentligt från nov-april...
Grattis Lurk.... Man bör kolla upp hus med lättbetong byggt 60 talet...Vi bor i ett sånt. Normala radonvärden har vi..Men i höst ska vi mäta ordentligt från nov-april...
Det stod iaf lättbetong i deras husbeskrining, precis som i vårt..så radonmäta bör man göra Våra förra ägare gjorde en snabbkoll på ca 3v, då låg det på typ 160 bq. För i såna hus förekommer det nästan Alltid mer eller mindre radon...tyvärr..
hanna..nä snabbisar är inte bra...blåbetong en en lättbetong som innhåleller alunskiffer..det är skillnaden... Lättbetonghus är radonhus...hihi vi bor ju i ett blir jag stekt av uran nu eller???
hanna... måns har fortf feber, hade 39.7 igår kväll... Tand på väg iaf...
Vårt hus är av lättbetong med radon ,så visst finns det radon i lättbetong. Men har man bra ventliation så brukar värdena vara ganska låga...
Håller tummarna för Thezz & Hanna...
Jag har 2 måndagsbarn & ett onsdagsbarn.. Onsdag har jag hört att det föds mest barn på...
Stackare...men det är över snart...ttrro ni får samma dag!!!