Inlägg från: Honeyflowers |Visa alla inlägg
  • Honeyflowers

Pladderbebisarna Del 7

hej och hå!

Ni som fött ert andra barn nu, gick den förlossningen snabbare än första?
    Snälla säg ja....

• Honeyflowers

thezz: jo det gick ju fort när han väl kom ut dvs jag tog i för hårt...hade fjuttvärkar från 03 på natten till lördag, 18 på lördagkväll tog dom hinnorna o han kom 21.00
    Så jag får väl ända säga att hela förlossningen gick snabbt för att va första gången

har nämligen vart o pratat med läkare om snitt idag, men avvaktar lite, tror jag att ändå helst vill föda vag. men helst utan att spricka så mkt då;-D

• Honeyflowers

Gokväll

Nu har jag då äntligen kommit mig för o tagit ett magbild, 3:e denna grav, *skäms*
    Men nu finns den i galleriet ett litet tag om nån vill kika:)

• Honeyflowers

Inte blir det konstigt heller. Vi döpte Max uppe i H-sand (där jag är född och uppväxt) och ska nog döpa denna bebis där vi bor nu, i E-tuna, fast det dopet blir nog där min man är född och uppväxt, en bit utanför E-tuna. Orkar inte flänga 50 mil med 2 små barn känner vi. 5 mil är lite kortare och enklare att åka.

Thezzizen skrev 2009-05-25 13:12:13 följande:
    Nu har jag lunchat lite, ska snart hämta på dagis o lilleman sover som vanligt... Enda fördelen med allt detta sovande är ju att man får lite gjort här hemma...Kicka,  jag vill också hitta massa saker!  Och Duplo! Det är ju superlyxigt att hitta bara sådär,..  Och stringhyllor också!  Lycka till med uppsatsen!Vi ska till lekparken efter mellis vi, ska se om jag lyckas packa med mig båda ungarna . Det är fullt sjå med två stycken måste jag säga ibland..Ni som har två barn o är döpta måste fråga er. Håler på o flundrar på dop till lillkillen här i sommar. Vi ville ju döpa lovisa i min gamla dopkyrka men det fanns ingen mjölighet då då de inte har öppet så ofta o dessutom var det ju mitt i vintern. Nu vill jag j döpa llillkillen där istället.  Men blir det konstigt om de inte är döpta i samma kyrka, eller är jag kinkig?
  • Honeyflowers

joho då! Kom igen nu Du har ju sett alla vi andras....

zagolik skrev 2009-05-26 20:40:07 följande:
    Absolut inte denna gången!!!
  • Honeyflowers

morning!

v 35 idag, o tröttt..sover så himla dåligt...trött på att va gravid också...o less på att jobba...gnällinlägg blev det...bara 2 v kvar att jobba iaf!:)

• Honeyflowers

vilka underbara nattungar ni måste ha fått lättja och hanna!!! Max åt varannan timma dygnet runt till han var 7 veckor. Då var man slut som människa. När vi började med ersättning på kvällarna så började han sova hela nätter, DET var underbart, Jag bävar för om det ska bli likadant igen.

• Honeyflowers

lättja: låter ju underbart, Kunde aldrig ligga o amma på natten pga att Max var tvungen o rapas efteråt och det tog sån tid, alltså var man tvungen att gå uppe runt, runt med honom.....

• Honeyflowers

morrn!

så jäkla trött här med, v 36 idag o bara 1 v kvar o jobba. Thank god!!!

lurkan: bra att ni kollar upp Laban!

magda: vad sägs om att ni bara tar det lite lugnt?!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7