Pladderbebisarna Del 7
Ja, helt underbart!!!
Fast jag hade nog trott att det skulle hända lite senare, men men... man kan ju inte bestämma det! (Fast det är praktiskt att veta vart man har dem!!)
Ja, helt underbart!!!
Fast jag hade nog trott att det skulle hända lite senare, men men... man kan ju inte bestämma det! (Fast det är praktiskt att veta vart man har dem!!)
Någon här som är insatt i konsumentfrågor förresten?
Har ett jäkla problem kan man väl säga, men orkar inte dra det här om ingen kan hjälpa mig ändå!!
Klart jag kan
Japp, kollat där men står inget om just vår situation så... gäller vagnen iallafall.
Ser att ombudet i vår kommun har telefontid i morgon så jag ska ringa då.
Ena spännet har pajjat så att man kan inte spänna ihop den vilket gör att hela chassit är säck och då kan man ju inte använda den heller, ostabilt som fan.
Jo, den gäller. Problemet är företaget vi köpt den av, de sköter det svinigt osmidigt och har knappt hört av sig i ärendet. Först efter ett argt mail ringer de och reservdelen är inte ens skickad, ett nytt chassi vill de inte ge för det är för dyrt och de kan inte säga när reservdelen kan skickas, för de har inte själva fått den ännu 5,5 veckor sedan jag kontaktade dem om att den är trasig nu... så jag vill veta om jag kan kräva återköp.
Ja, nu känner jag att måttet är rågat. De får ta tillbaka den så köper vi den i butik istället.
Hanna: Ingen aning, ska ringa de vi köpt den av nu när de öppnar vid 10. Pratat med en som kan konsumenträtt och tydligen har de först rätt att reparera felet (vilket inte skett inom skälig tid) och sedan göra en omleverans (ny vagn, men det lät det inte som de ville) och då kan vi kräva ett återköp vilket jag hoppas på för då köper vi en ny i butik här istället.
Hanna: Nä, redan varit alldeles för länge nu. Är helt för jävligt!!!