• Vicki77

Bonusbarn och så det där jävla exet!

Lolalee skrev 2009-03-17 08:50:19 följande:
    lever vi samma liv ts? hehe.. jag är i samma sits som dig.. förstår hur jävla jobbigt det är! men här på fl verkar det som att nästan alla klankar ner på oss såkallade bonusmammor..tragiskt stå på dig gumman!kram.
    men det är väl INGEN som klankat ner på nån här?
    skriver man en ts så får man ju räkna med både medhåll och kritik!
    det måste du väl förstå...

ts, ett tips är att byta på dagis. ni lämnar tjejen på morgonen och mamman hämtar på eftermiddan. passar inte kläderna så ser ni till att hennes (mammans) kläder finns med i en väska eller dylikt. all annan kommunikation kan sen ske via telefon, så barnet slipper höra vuxentjaffs!
    tycker det är bra med en bonusmamma som engagerar sig!
    bra att du skriver här för att få råd istället för att strunta i det.
    lycka till!
  • Vicki77
    Lolalee skrev 2009-03-19 08:06:58 följande:
    säg det till bio-mamman.. förstår inte varför nästan alla verkar tro att det är pappas nya tjej som är den som bråkar.. det är aldrig ens fel att två träter..
    står ingenstans att vi tror att det är ts som bråkar!
    kan mycket väl va bion som gör fel, men för att göra sin och andras livs- situation bättre kan man vända andra kinden till och va den bättre människan och helt enkelt komma med lösningar i stället för att bygga på bekymren!

handlar livet om att ha rätt!? eller handlar det om att må bra??

jag mår hellre bra och skiter fullständigt i om nån annan går "vinnande ur striden", låt bion TRO hon vinner då, genom att låta dom sköta tex lämnandet själva, OM alla nu mår bättre av det...

och som jag skrev i tidigare tillägg: "tycker det är bra med en bonusmamma som engagerar sig!
    bra att du skriver här för att få råd istället för att strunta i det".

ps. min son har en underbar bonusmamma OCH bonuspappa!
Svar på tråden Bonusbarn och så det där jävla exet!