Hur långt kan din 2-åring räkna?
Hur långt kunde ditt barn räkna i 2-årsålder (plus/minus några månader)?
Hur långt kunde ditt barn räkna i 2-årsålder (plus/minus några månader)?
sonen är inte 2 år än. Men har räknar till 10.
Och vet hur mycket 2 och 3 saker är när man sätter fram saker.
Tex 3 glas, eller 2 mackor.
Dotter är nu 25 månader och kan räkna upp till 12.
Alltså hon kan räkna i ordning upp till 12. Räkna på fingrarna upp till 5 och räkna saker upp till 10.
Dottern är jätteintresserad av siffror och bokstäver och känner helt säkert igen dem.
Hon kan räkna till 10, rabblar slumpmässigt resten upp till 20. Hon verkar ha fattat en del av mängdläran och får ofta till rätt antal när vi frågar hur många det är av en sak - kanske gissar ibland, men jag tror att hon har börjat inse innebörden av siffrorna.
Hon fyller två nästa vecka.
H
I flera veckor har det blivit 'fyra, fem, eight, ten' när hon "räknat" (är tvåspråkig) men igår överraskade hon oss genom att säga räkna från ett till fyra på engelska.
Jag tror inte hon förstår riktigt vad det innebär ännu utan det är mest att hon lärt sig rabbla sifforna.
Har en 2 åring och hon räknar till 10. Hon har vart med oss ända sen hon vart liten när vi har räknat måtten till vällingen. och de var 7 men sen sa hon: o sen? en gång och då sa vi 8 9 10 så de kan hon nu. Jag har henne hemma med mig eftersom jag har en liten oxå. Hon är väldigt duktig på saker fast att hon inte går på dagis eller att jag hinner med att lära henne saker.. Hon snappar upp. Hon var tex 1.5 när hon tog upp ett M då sa jag mormor i mamma. Ett N då sa jag nalle och nanna och så vidare. Idag tar hon upp en bokstav och hon säger 2 3 ord på den bokstavden..
Allt detta är inte efter mig hehe ;) Måste komma efter pappa sin :P
Som någon här ovan sagt, skillnad på att upprepa och verkligen kunna räkna. Siri kan "räkna" till 11 en bra dag och andra gånger till 3, men jag röstade på 6 eftersom hon oftast kan det.
Yngsta sonen som är 2 år och 5 månader kan rabbla siffrorna till 10 men räkna kan han inte.
Min 2 åring räknar till 12
E kan räkna till 12 och har kunnat i ett par månader. Hon räknar saker/personer till tolv, därefter blir det lite hipp som happ fram till 20.