Hur långt kan din 2-åring räkna?
Hur långt kunde ditt barn räkna i 2-årsålder (plus/minus några månader)?
Hur långt kunde ditt barn räkna i 2-årsålder (plus/minus några månader)?
Min 2 åring(fyller om 1½ vecka) kan inte räkna! Känner inte att det är så viktigt för henne att kunna just nu. Har fullt upp ändå med potträning och annat!
Min 2 åring(fyller om 1½ vecka) kan inte räkna! Känner inte att det är så viktigt för henne att kunna just nu. Har fullt upp ändå med potträning och annat!
Röstade på 2, för så långt hade han taluppfattning. Rabbla siffrorna upp till tio kunde han ganska snart efter tvåårsdagen, men det vara bara mekaniskt. Han har förkylningsastma och fick dagligen medicin som han skulle andas in genom en mask. För att få i sig allt behövde han ta tio andetag i masken och vi räknade alltid högt. Så småningom märkte vi att han kunde härma det där räknandet, men det var som sagt var bara ett rabblande. Han kunde inte räkna exempelvis hur många personer som satt runt ett bord eller hur många fingrar han hade på ena handen.
Min dotter är 2 år och 1 månad och säger bara 1..3 när hon räknar förut sa hon 2,3
Tror inte det är så vanligt att 2 åringar kan räkna över huvud taget?
jag ska nog ändra mig, efter att ha läst lite annat här. jag tror inte att han kan räkna alls. han kan rabbla talen till tio, men förstår inte vad det innebär. han pysslar med fingrarna när han "räknar" men mer slumpmässigt än i ordning. jag tolkade frågan fel, trodde det handlade om att veta siffrorna i rätt ordning... han skulle inte kunna säga hur många bollar det var framför honom, även om det bara var två, tror jag. så: han kan räkna till ett!
Min kille är 2 1/2 och kan räkna till evla (ja, han säger så) räknar trappsteg bl a
Men när han var 2 precis kunde han nog bara rabbla till 5 (om ens det) och det var ju AD-dropparnas förtjänst.
Det har hänt maaaaaassor på det här halvåret vad gäller tal och sånt...
Alexander blir 2år om en månad och räknar till 3...men han har ingen aning om innebörden med det hela utan härmar bara storebror 1-2-3-8-9 går han och säger hela dagarna haha
Det beror på vad som menas med att räkna? Att rabbla siffror i en viss ordning kan man säkert lära ganska små barn. Men att förstå innebörden av att en siffra motsvarar ett visst antal av någonting, det är en helt annan sak. Jag tror väldigt få 2 åringar verkligen kan räkna på riktigt.
Meja raknar till tio (fast pa engelska for vi bor i England), rabblar inte utan kan rakna hur manga grejjer det ar. Fast hon vill inte rakna langre an 10 :)