• JessAnn

magen

Min kille var jättekänslig i magen innan. han gjorde likadant. Stönade och tryckte osv. Men i detta fallet var det maten som han inte klarade av. När jag började med lemolac blev det bättre. Vad äter han idag??

• JessAnn
    Svar på #4
    bollanmollan skrev 2009-03-08 12:35:33 följande:
    han äter lemolac sen en månad . tycker så synd om honom. han blir alldeles röd när han klämmer.
    Usch stackarn. Kolla med bvc om du kan träffa någon dietest istället.
    Jag har turen att teamet som jobbar med O på neo mottagning där ingår en.

Han ska ju inte behöva utstå det.
  • JessAnn

Jag vet faktiskt inte. Jag har däremot hör att pojkar har i regel sämre magar än flickor, vet inte om det är sant.

Jag kan även säga att jag testade laktulos o lille O fick så mycet gaser och låg o kryste hela natten så jag slutade direkt med det.

• JessAnn
    Svar på #8
    bollanmollan skrev 2009-03-08 12:59:32 följande:
    aha kanske ska ta bort lactulos några dagar o se om det blir bättre, vi började med dom i tisdags o han har sovit sämre.
    Testa det. Vad jag fattade så gör ju laktulosen att bajset blir lösare o de har lättare att bajsa. Inte knipen i magen, den blir värre.

Mitt första barn var stenhård i magen, där hjälpte det bra.
  • JessAnn

Ja min kille är 13 veckor förtidig o det märktes på magen. Han är imorgon 6 månader och jag känner att jag vill vänta med smakpot.
    Har faktiskt börjat introducera mild havervälling idagarna. Han får visserligen bara ½ dl sedan ersättning resterande. Det klarar han bra. Kanske ökar på nästa vecka till 1 dl. Får han ont så går vi tillbaka till ½ dl igen.

Svar på tråden magen