Preemisar i skolan
Är det fler än jag som vill ventilera ev. svårigheter våra preemisar kan ha i skolan?
Är det fler än jag som vill ventilera ev. svårigheter våra preemisar kan ha i skolan?
Hejsan har inte prematurbarn men är ett! Ville bara säga att jag tycker att skolor/lärare borde ha mer koll på prematurbarn och deras utveckling. Har haft superproblem i och med att jag hade lite koncentrationssvårigheter och koncentrerade mig bättre om jag fick göra nåt med händerna, tex. måla. Detta gillades INTE av lärarna, SÅG ut som om jag inte lyssnade, när det var just de jag gjorde! Har haft mycket problem med skolan iom. att de aldrig ville lyssna på hur jag lärde mig bäst utan jag skulle följa skolplanen till punkt och prick.
Synd, blev skoltrött jättesnabbt!
Vad arg man blir när man hör sådant här. Skolan ska vara anpassad till barnen, inte tvärtom!!!
I flera år har jag försökt att få skolan att ge min son extra hjälp, men då han är väldigt "smart" har de inte förstått allvaret i hans problem. Man kan faktiskt ha enorma problem i skolan utan att vara svag i ämnena.
Nu äntligen har han en lärare som förstått och jag har även fått med mig läkare osv, men han har fått lida länge och det är inte över än!
Ja men exakt. Barnen ska nuförtiden anpassas efter skolan och med tanke på att alla lär olika så funkar verkligen inte de.
Va skönt att de iaf börjar ordna upp sig nu, trist bara att man måste kämpa så förb-nnat mycket för det!
Beklagar att det ser så ut hos er. Här arbetar vi hårt på att indiviualisera och se till varje barns behov.
Stora bekymret är för stora klasser och lite resurser så att man inte hinner med alla barn på det sätt man skulle vilja.
Undrar bara om det finns spec likheter för prematurer? typ hyperaktivitet, kocentrationssvårigheter osv.
Min son snart 5 år, har väldigt svårt o koncentrera sig o sitta still. ska gå i hundra jämt!
Han e född i v 33+3
Inte sjutton ska det behöva ta till år 5 för att få hjälp. Än en gång så beklagar jag att det har fått gå till så.