• Hanna36

Nu kommer oron smygande... spricka igen?

Vill bara säga att en bm syr inte en så stor bristning vare sig hon vill eller inte, det är en gynkolog som ska göra det!
    Sprack oxå så mycket vif min förlossning och var livrädd för att spricka så igen när 3:an var på väg!
    Hoppas allt går bra och lycka till!

~ Mamma till 3 goingar ~
  • Hanna36
    Svar på #25
    Jag skulle föda vaginalt efter min sfinkterruptur, ville snittas, men fick avslag på remissen!
    När det väl kom till kritan så vågade de inte sätta igång mi pga tidigare snitt samt hur förra förlossningen slutade, så det blev snitt på BF+10.
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Hanna36
    Svar på #27
    Som att välja mellan pest och kolera om du frågar mig. Fick komplikationer under snittet, stor blödning, opererades i 3 timmar, hamnade på intensiven under 1 dygn med en ballong inne i livmodern för att försöka stoppa blödningen. Nu hjälpte det som tur var, annars hade de varit tvungna att ta bort livmodern helt. Under tiden på IVA fick jag inte ha bebisen hos mig, var dessutom fruktansvärt trött och hade djävulskt ont!
    5 veckor senare blev jag inlagd igen, hade fått infektion i livmodern och i snittet, fick intravenöst antibiotika osv. Efter detta blev jag smärtfri för första gången på 6 veckor!
    ~ Mamma till 3 goingar ~
Svar på tråden Nu kommer oron smygande... spricka igen?