• yatsy

Nu kommer oron smygande... spricka igen?

Förstår din oro.. Hur är procenten att födas med handen före? Och sen att det ska hända två gånger för samma kvinna kan inte vara så stor risk.

Har själv funderat i samma banor då min dotter föddes med navelsträngen runt halsen. Men som sagt då tänker jag att chansen att det ska hända två gånger kan inte vara stor alls. så jag tänker inte på det.
    kan ju inte göra något åt det nu i alla fall. Det går ju inte att veta.

Däremot tycker jag att din BM då rent ut sagt ska byta jobb. Du har all rätt att byta henne hursomhelst om du skulle få henne igen. Det finns oxå olika sätt för att försöka att förhindra att man spricker. Om barnmorskan håller emot när man krystar så att det inte går för fort och även handledning under krystningen kan ju göra väldigt mycket. Och även att varma handukar kan vara till hjälp. Detta är inget jag själv prövat.. bara läst av andra trådar. Men jag fick bra vägledning när jag krystade och krystade på 20 min och bara ett stygn.

Sen tycker jag absolut att du ska ta med dig ett fölossningsbrev där du är övertydlig om detta. Om man spricker lätt där man spuckit en gånger tidigare vet jag inte.. ärrvävnad är ju känsligare. men så känsligt. tala med din BM om detta. Eller fråga barnmorskan som finns här på familjeliv?

• yatsy

jag hoppas hursomhelst att din kommande förlossning kommer att gå bättre och önskar dig verkligen ett lycka till. Fundera inte för mycket kanske man blir ju bara så nervös och fel inställning. Har själv en släng av dödsångest men det känns bättre när jag inte tänker på kommande händelser. har Bf imorgon..

Svar på tråden Nu kommer oron smygande... spricka igen?